„Predarea” gândirii în școală. Realități și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
182 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-25 10:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.955+37.015.3 (3)
Psihologie (3511)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060)
SM ISO690:2012
FLUERAŞ, Vasile. „Predarea” gândirii în școală. Realități și perspective. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 22-23. ISBN 978-9975-159-95-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 5-a, 2022
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022

„Predarea” gândirii în școală. Realități și perspective

"Teaching" thinking in school. Realities and perspectives

CZU: 159.955+37.015.3

Pag. 22-23

Flueraş Vasile
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2023


Rezumat

Omenirea se află în faţa unui impresionant salt înainte confruntându-se cu cele mai profunde transformări social-culturale şi restructurări creatoare din toate timpurile. În acest context nu putem să nu remarcăm criza prin care umanitatea trece, criză generată de CRIZA GÂNDIRII şi de goana sa înspre necunoscut, fără o viziune sau o direcţie certă, fapt ce poate avea ca final o distrugere totală – biologic, material şi spiritual - fără ca umanitatea să-şi mai poată reveni vreodată. În condiţiile în care totul este pregătit pentru autodistrugere sau renaştere, (re)gândirea gândirii prin predarea/ exersarea acesteia în școală, a gândirii critice, a gândirii laterale, a filosofiei pentru copii, începând de la cele mai fragede vârste, printr-un PROGRAM COERENT, NEARTIZANAL, ÎNTEMEIAT ȘTIINȚIFIC, în care gândirea să fie obiect de studiu, iar predarea gândirii o realitate în instituţiile şcolare de pe mapamond, poate fi o soluție salvatoare la provocările lumii actuale. Nu trebuie uitat faptul că gândirea practicată în acest moment este o gândire din şi pentru trecut, bazată pe amânări şi o superficială abordare a problemelor contemporane, evitând soluțiile radicale în raport cu gravitatea reală a situației din acest moment. Nu este prea târziu pentru a ne schimba modul de a gândi!

Humanity is facing an impressive leap forward facing the most profound socio-cultural transformations and creative restructurings of all times. In this context, we cannot fail to notice the crisis that humanity is going through, a crisis generated by the THINKING CRISIS and its rush towards the unknown, without a clear vision or direction, a fact that can end in total destruction - biologically, materially and spiritually - without humanity ever being able to recover. In conditions where everything is prepared for self-destruction or rebirth, (re)thinking thinking by teaching/practicing it in school, critical thinking, lateral thinking, philosophy for children, starting from the youngest ages, through a PROGRAM COHERENT, NON-ARTISAN, SCIENTIFICLY BASED, in which thinking is the object of study, and the teaching of thinking a reality in school institutions around the world, can be a saving solution to the challenges of today's world. It must not be forgotten that the thinking practiced at this moment is a thinking from and for the past, based on postponements and a superficial approach to contemporary problems, avoiding radical solutions in relation to the real gravity of the situation at this moment. It's not too late to change our way of thinking!

Cuvinte-cheie
criza gândirii, gândirea, gândirea practicată, filosofia pentru copii, instituții școlare,

crisis of thinking, thinking, practiced thinking, philosophy for children, school institutions