Articolul precedent |
Articolul urmator |
182 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-25 10:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.955+37.015.3 (3) |
Psihologie (3511) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060) |
SM ISO690:2012 FLUERAŞ, Vasile. „Predarea” gândirii în școală. Realități și perspective. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 22-23. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.955+37.015.3 | ||||||
Pag. 22-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Omenirea se află în faţa unui impresionant salt înainte confruntându-se cu cele mai profunde transformări social-culturale şi restructurări creatoare din toate timpurile. În acest context nu putem să nu remarcăm criza prin care umanitatea trece, criză generată de CRIZA GÂNDIRII şi de goana sa înspre necunoscut, fără o viziune sau o direcţie certă, fapt ce poate avea ca final o distrugere totală – biologic, material şi spiritual - fără ca umanitatea să-şi mai poată reveni vreodată. În condiţiile în care totul este pregătit pentru autodistrugere sau renaştere, (re)gândirea gândirii prin predarea/ exersarea acesteia în școală, a gândirii critice, a gândirii laterale, a filosofiei pentru copii, începând de la cele mai fragede vârste, printr-un PROGRAM COERENT, NEARTIZANAL, ÎNTEMEIAT ȘTIINȚIFIC, în care gândirea să fie obiect de studiu, iar predarea gândirii o realitate în instituţiile şcolare de pe mapamond, poate fi o soluție salvatoare la provocările lumii actuale. Nu trebuie uitat faptul că gândirea practicată în acest moment este o gândire din şi pentru trecut, bazată pe amânări şi o superficială abordare a problemelor contemporane, evitând soluțiile radicale în raport cu gravitatea reală a situației din acest moment. Nu este prea târziu pentru a ne schimba modul de a gândi! |
||||||
Cuvinte-cheie criza gândirii, gândirea, gândirea practicată, filosofia pentru copii, instituții școlare, crisis of thinking, thinking, practiced thinking, philosophy for children, school institutions |
||||||
|