Relaționarea educațională raportată la sistemul de valori psiho-sociale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
225 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 17:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7/.8 (7)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4063)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Relaționarea educațională raportată la sistemul de valori psiho-sociale. In: Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane, Ed. 1, 3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2021, pp. 80-87. ISBN 978-9975-159-01-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane 2021
Conferința "Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 3 decembrie 2021

Relaționarea educațională raportată la sistemul de valori psiho-sociale

Educational relationship related to the psychosocial values system

CZU: 37.015.3+159.922.7/.8

Pag. 80-87

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2023


Rezumat

Procesul educațional activând cu reguli și acțiuni concrete urmează să remodeleze încontinuu activitatea copilului/elevului prin învățare, comportament, comunicare/ relaționare, socializare etc., formând valorile umane în raport cu cerințele și necesitățile existente în societate. În prezentul articol este abordată relaționarea educațională ca element al evoluției, care își are menirea să asigure echilibrul psihologic și intelectual al copilului/elevului într-un mediu școlar sau social formându-i, astfel, personalitatea. Respectiv, relațiile psihosociale adecvate bazate pe competențe de comunicare eficiente se afirmă prin capacitatea actorilor educaționali de a oferi modele și procedee psihologice, care să influențeze sistematic și conștient dezvoltarea elevului pe dimensiunea relațională.

The educational process activating with concrete rules and actions is to continuously reshape the activity of the child/student through learning, behavior, communication/ relationship, socialization, etc., forming human values in relation to the requirements and needs in society. In this article, the educational relationship is approached as an element of evolution, which is meant to ensure the psychological and intellectual balance of the child / student in a school or social environment thus forming his personality. Respectively, adequate psychosocial relationships based on effective communication skills are asserted by the ability of educational actors to provide psychological models and procedures that systematically and consciously influence the student’s development on the relational dimension.

Cuvinte-cheie
elev, relaționare educațională, valori psihosociale, adaptare școlară, integrare psihosocială, relaţie profesor-elevi, aspecte psihologice,

student, educational relationship psychosocial values, school adaptation, psychosocial integration teacher-student relationship, psychological aspects