Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
160 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-17 17:02 |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Dimensiunile competenţelor sociale necesare studentului contemporan. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova, 2023, pp. 162-168. ISSN 2435-1114. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova | ||||||
/ 2023 / ISSN 2435-1114 | ||||||
|
||||||
Pag. 162-168 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pregătirea prin studii superioare a viitorilor specialiști, indiferent de domeniu, trebuie să se constituie ca o deschidere de orizonturi, corelate cu o foarte bună formare intelectuală, cu o eficientă structurare a motivaţiei intrinseci pentru o profesie şi cu o atitudine creativă faţă de inserţia profesională, fundamentată pe mândria apartenenţei la profesie. La momentul actual, în învățământul superior se pune accentul pe formarea specialistului competent, pe formarea şi dezvoltarea competenţei drept calitate a personalităţii. Pregătirea specialiştilor axată pe competenţe sociale nu este absolut nouă în învăţământ. Cercetările realizate demonstrează că competenţa specialistului este o condiţie obligatorie a eficienţei activităţii profesionale. |
||||||
Cuvinte-cheie educație superioară, competenţă, abilitate, competenţă socială, abilitate socială, atitudine, paradigma competenţei, higher education, competence, ability, Social competence, social ability, attitude, competence paradigm |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Creangă (Davidescu), E.</dc:creator> <dc:date>2023-06-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Pregătirea prin studii superioare a viitorilor specialiști, indiferent de domeniu, trebuie să se constituie ca o deschidere de orizonturi, corelate cu o foarte bună formare intelectuală, cu o eficientă structurare a motivaţiei intrinseci pentru o profesie şi cu o atitudine creativă faţă de inserţia profesională, fundamentată pe mândria apartenenţei la profesie. La momentul actual, în învățământul superior se pune accentul pe formarea specialistului competent, pe formarea şi dezvoltarea competenţei drept calitate a personalităţii. Pregătirea specialiştilor axată pe competenţe sociale nu este absolut nouă în învăţământ. Cercetările realizate demonstrează că competenţa specialistului este o condiţie obligatorie a eficienţei activităţii profesionale.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The preparation of future specialists through higher studies, regardless of the field, must be constituted as an opening of horizons, correlated with a very good intellectual training, with an effective structuring of the intrinsic motivation for a profession and with a creative attitude towards professional insertion, based on the pride of belonging to the profession. At the present time, in higher education, the emphasis is on the training of competent specialists, on the training and development of competence as a quality of personality. The training of specialists focused on social skills is not absolutely new in education. The conducted research proves that the competence of the specialist is a mandatory condition for the efficiency of the professional activity.</p></dc:description> <dc:source>Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Studii Europene din Moldova () 162-168</dc:source> <dc:subject>educație superioară</dc:subject> <dc:subject>competenţă</dc:subject> <dc:subject>abilitate</dc:subject> <dc:subject>competenţă socială</dc:subject> <dc:subject>abilitate socială</dc:subject> <dc:subject>atitudine</dc:subject> <dc:subject>paradigma competenţei</dc:subject> <dc:subject>higher education</dc:subject> <dc:subject>competence</dc:subject> <dc:subject>ability</dc:subject> <dc:subject>Social competence</dc:subject> <dc:subject>social ability</dc:subject> <dc:subject>attitude</dc:subject> <dc:subject>competence paradigm</dc:subject> <dc:title>Dimensiunile competenţelor sociale necesare studentului contemporan</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>