Articolul precedent |
Articolul urmator |
159 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-08 11:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78:659.12678:658.626 (1) |
Muzică (1825) |
Publicitate. Reclamă (176) |
Organizare și practică în comerț. Mărfuri. Servicii (28) |
SM ISO690:2012 BADICU, Iurie. Numele scenic și marca muzicală protejată: analiza brandingului muzical din Republica Moldova. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 177-184. ISBN 979-0-3481-0105-7. DOI: https://doi.org/10.55383/ca.28 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2023 | ||||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" 1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/ca.28 | ||||||
CZU: 78:659.12678:658.626 | ||||||
Pag. 177-184 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezenta lucrare evidențiază importanța numelui scenic protejat în dezvoltarea industriei muzicale și oferă răspuns la întrebarea: din totalitatea mărcilor comerciale protejate în lume, câte mărci muzicale sunt în Republica Moldova și care sunt acestea? Autorul a desfășurat o cercetare în care a efectuat analiza etapizată și complexă a brandingului muzical autohton. S-au investigat plenar numele scenice protejate și reprezentative pentru industria muzicală din Republica Moldova în perioada anilor 2012-2021. Pentru înregistrarea unui rezultat cantitativ, calitativ, semnificativ și actualizat, autorul a combinat mai multe metode și principii metodologice de cercetare, aplicând mărcilor comerciale următoarele criterii de validare: valabilitatea, reprezentativitatea, valorificarea, valorizarea, conexiunea socială, conexiunea profesională și criteriul apartenenței la industria muzicală din Republica Moldova. Întru evitarea erorilor s-au contrapus și au fost comparate baze de date clasificate, grupate, criptate, structurate și codificate ale diferitor entități reprezentative. Autorul concluzionează prin considerentul că marca muzicală protejată asigură dezvoltarea industriei muzicale autohtone și exercită un impact cultural și economic semnificativ, contribuind astfel la dezvoltarea culturii și societății din Republica Moldova. Prin evidențierea importanței abordării culturologice a numelui scenic protejat, cercetarea reprezintă o noutate în domeniul studiului culturii și a managementului artistic public și privat. |
||||||
Cuvinte-cheie nume scenic, marcă muzicală, branding muzical, protecția mărcii comerciale, industria muzicală din Republica Moldova, stage name, music brand, music branding, trademark protection, the music industry of the Republic of Moldova |
||||||
|