Specificul apariţiei muzicii occidentale în RSS Moldovenească în baza mărturiilor studenţilor Universităţii de Stat din Moldova (anii ’70-’80)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
179 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 12:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.03(478)(091) (4)
Muzică (1825)
SM ISO690:2012
ŞCLEARUC, Sorin. Specificul apariţiei muzicii occidentale în RSS Moldovenească în baza mărturiilor studenţilor Universităţii de Stat din Moldova (anii ’70-’80). In: Intelectualitatea română între ideologie, libertate academică şi naţionalism, Ed. 2, 14-16 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău Republica Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2023, Ediţia a 2-a, pp. 177-184. ISBN 978-9975-163-90-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intelectualitatea română între ideologie, libertate academică şi naţionalism
Ediţia a 2-a, 2023
Conferința "Intelectualitatea română între ideologie, libertate academică şi naţionalism"
2, Chişinău, Moldova, 14-16 octombrie 2021

Specificul apariţiei muzicii occidentale în RSS Moldovenească în baza mărturiilor studenţilor Universităţii de Stat din Moldova (anii ’70-’80)

The specifics of the appearance of Western music in the Moldovan SSR based on Moldova State University students testimonies (70s - 80s)

CZU: 78.03(478)(091)

Pag. 177-184

Şclearuc Sorin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Throughout history, various cultures have been closely interconnected, and the exchange of culture has played a crucial role. This trend was particularly prominent during the 20th century, when mass culture made significant strides. With the advent of television, radio, music, and cinema, cultural exchange accelerated at an unprecedented pace. Given the current phenomenon of globalization, the issue of foreign influences on a society's culture has become an intriguing subject for researchers in the humanities. This article aims to explore the how foreign music entered in the Moldovan SSR during the 70s and 80s based on oral testimonies the Moldova State University students, to analyze the specificities of this phenomenon and to define the relationship between foreign music, its listeners, and the communist regime.

Cuvinte-cheie
Western music, culture, rock, Moldovan SSR, Moldova State University, Juventus, communism, censorship