Social integration of moldovan migrant’s children in Italy
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
303 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-17 15:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
314.15+316.6](450) (1)
Populaţie (248)
Psihologie socială (1001)
SM ISO690:2012
ДЕЛЕУ, Екатерина. Social integration of moldovan migrant’s children in Italy. In: Economy and Sociology, 2022, nr. 2, pp. 86-95. ISSN 2587-4187. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.es.2022.2-07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economy and Sociology
Numărul 2 / 2022 / ISSN 2587-4187 /ISSNe 2587-4195

Social integration of moldovan migrant’s children in Italy

Integrarea socială a copiilor migranților moldoveni în Italia

Социальная интеграция детей молдавских мигрантов в Италии

DOI:https://doi.org/10.36004/nier.es.2022.2-07
CZU: 314.15+316.6](450)

Pag. 86-95

Делеу Екатерина
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 12 iunie 2023


Rezumat

The article explores the features of the Moldovan migrant’s children integration in Italy and the dynamics and particularities of the second-generation formation. The study is based on statistical data analysis on the Moldovan communities of immigrants in Italy and the integration of migrant children into educational institutions. The risk factors of social adaptation of children of Moldovan migrants based on the sociological quantitative and qualitative research conducted in 2015-2019 are analyzed. The study results show that the children of Moldovan migrants face difficulties integrating into Italian society, even though they have more opportunities than their parents. There are specific differences in children’s integration depending on the age of arrival in Italy, the success in learning the Italian language, the type of family (full or single parent, mixed family), and the intensity of social contacts. Children of migrants born in Italy do not experience significant difficulties in social integration, primarily thanks to their knowledge of the Italian language. Children from mixed families where one of the parents is an Italian citizen also do not have a problem. The most significant difficulties are encountered by young people who arrived in Italy as teenagers and have lived in Moldova for a long time with other relatives since their parents moved to Italy for work. The need to reunite with the family after 5-10 years of separation from parents, sometimes with a new mixt family, creates additional psychological and sociocultural barriers in the process of integrating children in Italy.

Articolul evidențiază particularitățile de integrare a copiilor migranților moldoveni în Italia, dinamica și specificul formării celei de-a doua generații. Studiul se bazează pe analiza datelor statistice privind comunitățile de imigranți originari din Republica Moldova și integrarea copiilor migranților în instituțiile de învățământ, precum și pe rezultatele cercetărilor sociologice cantitative și calitative realizate în anii 2015-2019. Într-o manieră complexă sunt analizați factorii de risc ai adaptării sociale a copiilor migranților moldoveni. Rezultatele studiului arată că aceștia se confruntă cu o serie de dificultăți în integrarea în societatea italiană, în ciuda faptului că au mai multe oportunități decât părinții lor. Există unele diferențe în procesul de integrare a copiilor care depind de vârsta de sosire în străinătate, succesul în însușirea limbii italiene, tipul de familie (completă, monoparentală sau mixtă), precum și intensitatea contactelor sociale. Copiii migranților născuți în Italia nu întâmpină dificultăți semnificative în integrarea socială, datorită cunoașterii limbii italiene. De mai multe beneficii se bucură și copiii născuți în familiile mixte în care unul dintre părinți este cetățean italian. Cele mai mari dificultăți le-au întâmpinat copiii care au ajuns în Italia la vârstă de adolescență și care au locuit o perioadă îndelungată în Moldova alături de alte rude atunci când părinții lor au plecat în străinătate în căutarea unui loc de muncă. Necesitatea de a se reuni cu familia după 5-10 ani de separare cu părinții, uneori cu o familie nouă mixtă, creează bariere psihologice și socioculturale suplimentare în procesul de integrare a copiilor în Italia.

В статье освещаются особенности интеграции детей молдавских мигрантов в Италии, динамика и специфика формирования второго поколения. Исследование основано на анализе статистических данных о сообществах молдавских иммгрантов в Италии, интеграции детей-мигрантов в образовательные учреждения, а также результатах количественных и качественных социологических исследований, проведенных в 2015-2019 гг. Анализируются факторы риска социальной адаптации детей молдавских мигрантов. Результаты исследования показывают, что дети молдавских мигрантов сталкиваются с целым рядом трудностей при интеграции в итальянское общество, несмотря на то, что они имеют больше таких возможностей, чем их родители. Существуют определенные различия в интеграции детей в зависимости от возраста прибытия в Италию, успешности в освоении итальянского языка, типа семьи (полная или неполная, смешанная семья), а также интенсивности социальных контактов. Дети мигрантов, родившиеся в Италии, не испытывают каких-либо значимых трудностей в процессе социальной интеграции, в первую очередь, благодаря знанию итальянского языка. Дети из смешанных семей, где один из родителей является гражданином Италии, также имеют больше преимуществ. С наибольшими трудностями сталкиваются молодые люди, прибывшие в Италию в подростковом возрасте, и которые длительное время проживали в Молдове с другими родственниками, с тех пор как их родители выехали в поиске работы. Необходимость воссоединения с семьей после 5-10 лет разлуки с родителями, иногда с новой смешанной семьей, создает дополнительные психологические и социокультурные барьеры в процессе интеграции детей в Италии.

Cuvinte-cheie
international migration, educational integration, children of immigrants, Moldovan migrants, second generations,

migraţia internaţională, integrare educaţională, copiii imigranţilor, migranţi moldoveni, generaţii secunde,

международная миграция, образовательная интеграция, дети иммигрантов, молдавские мигранты, вторoе поколениe