Tratarea interpretativă contemporană a partidei feminine centrale din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în spectacolul montat la Teatrul de Operă și Balet Maria Bieșu pe 03 aprilie 2022
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
144 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
782.028.3:792.54 (1)
Muzică dramatică. Operă (98)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Tatiana, BADRAJAN, Svetlana. Tratarea interpretativă contemporană a partidei feminine centrale din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în spectacolul montat la Teatrul de Operă și Balet Maria Bieșu pe 03 aprilie 2022. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 15, 30-31 mai 2023, Chișinău. Chișinău: Tipografia „Notograf Prim”, 2023, Ediția 15, p. 24. ISBN 978-9975-84-186-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 15, 2023
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
15, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2023

Tratarea interpretativă contemporană a partidei feminine centrale din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în spectacolul montat la Teatrul de Operă și Balet Maria Bieșu pe 03 aprilie 2022

CZU: 782.028.3:792.54

Pag. 24-24

Busuioc Tatiana, Badrajan Svetlana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 5 iunie 2023


Rezumat

Pentru Teatrul Național de Operă și Balet Maria Bieșu din Chișinău o noutate a fost montarea cu succes într-o versiune nouă a operei Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni pe data de 3 aprilie 2022. În arta operistică occidentală există deja numeroase exemple de abordare nouă a spectacolelor lirice, considerate clasice. Viziunea contemporană a personajului Santuzza din opera Cavalleria rusticana a fost prezentată în scenă de către Tatiana Busuioc după ani îndelungați de muncă, perfecționare și autodepășire, de revizuire a rolurilor interpretate, cizelarea performanțelor artistico-interpretative și a celor actoricești. Echipa de creație: regie – Rodica Picireanu, scenografie – Iurie Matei, pictor de costume – Alina Rotaru, dirijor – Veaceslav Cernuho-Volici, interpreți: Santuzza – Tatiana Busuioc, Turidu – Simone Frediani, a reușit să transmită tendințele contemporane în domeniul teatrului liric. Opera veristă Cavalleria rusticana este deschisă reinterpretărilor prin prisma conceptelor moderne de spectacol liric. Subiectul permite nu numai schimbarea contextului temporal, dar și o recroire, în limitele conținutului, a personajelor, completarea imaginii lor cu noi trăsături, ce reies din conjunctura socială, care, la rândul lor, își pun amprenta asupra expresivității și modelării tehnicilor de execuție vocală. Astfel, noutatea spectacolului Cavalleria rusticana se manifestă la diferite nivele arhitectonice ale acestuia: regie, scenografie, subiect (altă dimensiune temporală), imaginea personajelor, interpretare vocală și scenică, dramaturgie. Sunt vehiculate creativ un șir de limbaje, precum cel vizual (inclusiv proiectare imagini/ film pe ecran), floral, vestimentar, scenografic, simbolic, actoricesc și muzical. Se produce un caleidoscop de culori, sentimente, acțiuni și evenimente, transmise prin limbajul operistic în proiecție contemporană, creând în final puzzle-ul unui spectacol integru, captivant, modern, incitant pentru un public eterogen.