Bunăstarea familiei și rolul statului în politica anti-criză: în baza planurilor de activitate a guvernelor din Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
150 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 02:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
354:[364:316.356.2](478)(091) (1)
Administrația de nivel superior. Administrație centrală (127)
Probleme sociale care reclamă ajutor și asistență. Tipuri de ajutoare sociale (549)
Structură socială. Societatea ca sistem social (1015)
SM ISO690:2012
URSAN, Oleg. Bunăstarea familiei și rolul statului în politica anti-criză: în baza planurilor de activitate a guvernelor din Republica Moldova. In: Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie: In memoriam Ion Niculiţă, Ed. IX, 26 mai 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția IX, p. 95. ISBN 978-9975-62-524-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie
Ediția IX, 2023
Conferința "Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie"
IX, Chișinău, Moldova, 26 mai 2023

Bunăstarea familiei și rolul statului în politica anti-criză: în baza planurilor de activitate a guvernelor din Republica Moldova

CZU: 354:[364:316.356.2](478)(091)

Pag. 95-95

Ursan Oleg
 
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2023


Rezumat

Politica socială îndreptată spre familie și a statului în întregime a devenit prioritară la nivel global ca urmare a constituirii Uniunii Europene și a adoptării Tratatului de la Amsterdam în 1997. Politica social-familială este considerată un demers socio-politic anti-criză. Andrei Sangheli, în programul de activitate, a menţionat în mod prioritar „depășirea crizei grave cu care se confrunta Republica Moldova în perioada anilor 1991-1997”. Această problemă s-a regăsit și în planul de activitate a guvernului Ion Ciubuc, cu genericul „Stabilitate. Ordine. Bunăstare”. În programul de activitate pe anii 1999-2002, semnat de către prim-ministrul Ion Sturza, „Supremaţia legii, revitalizare economică, integrare europeană”, rezolvarea crizei social-economice a fost menţionată în mod prioritar. Obiectivul depășirii crizei economice și politice s-a regăsit și în activitatea guvernului Dumitru Braghiș, în perioada anilor 1999-2001. Din 2001 se instaurează regimul comunist, care ,prin programul de activitate numit „Renașterea economiei – renașterea ţării”, și-a pus ca scop ridicarea nivelului de trai. Însă rezultatele modeste, pe care le-au obţinut comuniștii în cei cca 9 ani de activitate, au schimbat mersul politic în cel pro-european „Libertate. Democraţie. Bunăstare”, guvernat de Vlad Filat în anii 2009-2014. Din 2014 Republica Moldova se confruntă cu criza politică și schimbarea guvernelor (I. Leancă, Ch. Gaburici, V. Streleţ, P. Filip, M. Sandu, I. Chicu), având ca rezultat tergiversarea depășirii crizei social-economice și politice din ţară.