Articolul precedent |
Articolul urmator |
170 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 17:54 |
SM ISO690:2012 SCRIPA, Tatiana. Formarea cadrelor didactice din perspctiva educației incluzive. In: Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior, Ed. 1, 5 iunie 2014, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2014, Vol.1, pp. 280-283. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior Vol.1, 2014 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi problemele integrării în Spaţiul European al Învățământului superior" 1, Cahul, Moldova, 5 iunie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 280-283 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the last decades attaches an increasingly higher importance to teacher training for inclusion of children with disabilities in mainstream schools. Being a complex phenomenon and already implemented nationwide, inclusion is a challenge for the involved institutions and for the whole society, resulting the need for change of both the mentalities and educational policies. For these reasons, the training of future teachers has a paramount importance for the successful implementation of inclusive education. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusive education, children with disabilities, special educational needs (SEN), university education needs, teaching staff, skills |
||||||
|