Susținerea psihologică a elevilor în situații de risc din instituțiile de învățământ general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
388 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-01 23:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.99 (23)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
LUNGU, Tatiana. Susținerea psihologică a elevilor în situații de risc din instituțiile de învățământ general. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 583-590. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Susținerea psihologică a elevilor în situații de risc din instituțiile de învățământ general

CZU: 159.99

Pag. 583-590

Lungu Tatiana12
 
1 Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

This article reflects the complexity and value of the school psychologist's activity taking into account the psychological support for at-risk students, a concern that has become a priority for the educational system, along with the complexity of the problems faced by students in General Education Institutions, which affects the academic performance and well-being of students. Furthermore, it is also mentioned the importance of implementing psychosocial programs developed by the Ministry of Education and Research, with the support of organizations active in the field of education and child protection, designed to develop the psychosocial skills necessary for life. Finally, the career success of the psychologist represents not only the in-depth knowledge of his activity, but also the possession of the evaluation and intervention tools, oriented in the sense of streamlining psychological services.

Cuvinte-cheie
psychological assistance, situational risks, problematic behavior, individualizedintervention, intervention programs