Rolul mediului social și școlar în educația interculturală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
265 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 11:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.1(07)(063) (3)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Rolul mediului social și școlar în educația interculturală. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 2023, 13 februarie 2023, Comrat. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Vol. 2, pp. 77-82. ISBN 978-9975-83-254-0. 978-9975-83-256-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol. 2, 2023
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
2023, Comrat, Moldova, 13 februarie 2023

Rolul mediului social și școlar în educația interculturală

CZU: 373.1(07)(063)

Pag. 77-82

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2023


Rezumat

The study represents a conceptual analysis of intercultural education that can be effectively achieved by establishing an appropriate social and school environment. The education of the individual in society is the way of transmitting culture and continuing civilization, allowing the renewal of the social group. The process of formation and development of the young persons in the spirit of interculturality will follow their integration in the social realities in which they live, provided that their individuality is respected. In the educational process in the school social environment, students will be put in a position to reflect on certain aspects related to cultural diversity as coming naturally within their own culture or their own environment.

Cuvinte-cheie
social cultural environment, Intercultural, Cooperation, tolerance, diversity