Modalități de studiere a textelor literare în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
350 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 12:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:821.135.1 (6)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2128)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Modalități de studiere a textelor literare în clasele primare. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 1., pp. 194-199. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p194-199
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1., 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Modalități de studiere a textelor literare în clasele primare

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p194-199
CZU: 373.3.016:821.135.1

Pag. 194-199

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 aprilie 2023


Rezumat

În cadrul orelor de limba şi literatura română, un accent important se pune pe lectură, Textul vizează capacitatea de informare, de formare a tinerei generații. În vederea receptării textelor literare, practica a demonstrat existenţa a varii metode şi procedee de instruire, tradiţionale şi interactive. Societatea postmodernă urmăreşte lectura orientată spre elevi, valorifică reacţiile personale ale elevilor faţă de textul citit, favorizează sistematizarea anumitor concepte specifice despre textul literar şi argumentarea unor puncte de vedere referitoare la operele studiate.

In the Romanian language and literature classes, an important emphasis is placed on reading, the text aims at informing and training the young generation. In order to receive the literary texts, practice has demonstrated the existence of various training methods and procedures, traditional and interactive. Postmodern society follows student-oriented reading, capitalizes on students' personal reactions to the read text, favors the systematization of certain specific concepts about the literary text and the argumentation of certain points of view regarding the studied works.

Cuvinte-cheie
text literar, lectură, receptare, strategii, atitudini interpretative,

literary text, reading, reception, Strategies, interpretive attitudes