Impactul tehnologiilor digitale asupra învățării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
541 90
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-07 11:58
SM ISO690:2012
DARIE, Tatiana, COBAN, Marina. Impactul tehnologiilor digitale asupra învățării. In: Society Consciousness Computers, Ed. 11, 18-19 martie 2022, Chişinău. Chişinău: VasileAlecsandri University of Bacău, 2022, Ediția 11, Vol.8, pp. 102-103. ISSN ISSN-L 2359-7321.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Society Consciousness Computers
Ediția 11, Vol.8, 2022
Conferința "Creation of the Society of Consciousness"
11, Chişinău, Moldova, 18-19 martie 2022

Impactul tehnologiilor digitale asupra învățării


Pag. 102-103

Darie Tatiana, Coban Marina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2023


Rezumat

Abstract: Educația este un drept fundamental, iar accesul și calitatea acestuia trebuie garantate. Ea a fost și este influențată de noile instrumente și materiale de studiu digitale. Accesul la tehnologii digitale și utilizarea lor, precum și tehnicile de predare personalizate a profesorilor determină creșterea motivației elevilor/ studenților asupra fiecărei discipline sau asupra obiectului de studiu. De aceea, educația digitală contribuie la comunicare și colaborare, la crearea conținutului digital, la soluționarea problemelor și la alfabetizarea digitală și informațională. Scopul lucrării: Stabilirea impactului tehnologiilor digitale asupra învățării și determinarea digitalizării, ca strategie de dezvoltare personală și alfabetizare informațională a studenților, elevilor, profesorilor și, chiar, a părinților. Design-ul/metodologia/abordarea: în lucrarea dată sunt expuse avantajele și dezavantajele tehnologiilor digitale în procesul de studii, atât școlare/ liceale, cât și în procesul de studii universitare, oportunitățile de cunoaștere a mai multor instrumente digitale și consecințele utilizării în exces a gadget-urilor asupra sănătății. Constatări: în baza informațiilor și a unei analize putem trage concluzia că tehnologiile au devenit surse importante de comunicare și de rezolvare a problemelor în viața cotidiană, iar digitalizarea este un domeniu care se dezvoltă foarte mult în ultimii ani. Limitări/sugestii de cercetare: lucrarea dată duce la discuţii cu privire la argumentele pro sau contra asupra utilizării tehnologiilor în domeniul învățării şi stabilește dezvoltarea populației în domeniul IT în ultima perioadă. Valoarea aplicativă: rezultatele lucrării sunt reflectate în concluzii şi recomandări, care pot fi utile cadrelor didactice din învăţământul preșcolar, primar, gimnazial, liceal și superior, studenţilor la însuşirea şi studierea diferitor instrumente și materiale digitale. Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: necesitatea elaborării unui plan de predare a temelor în procesul de digitalizare a procesului educațional și prezentarea unei analize despre impactul învățământului online asupra calității studiilor. Mediul implementării: cercetarea în cauză este efectuată în cadrul Proiectului instituţional al ASEM ,,TELECONFERINȚA internațională a tinerilor cercetători ,,Crearea Societății Conștiinței”, Ediția a 11-a, 18-19 martie 2022”. Recunoaștere: Cercetarea actuală a fost evaluată în cadrul ghidului și cu sprijinul COST CA19136: NET4Age-Friendly al cărui scop și obiectiv principal este de a stabili o rețea internațională și interdisciplinară de cercetători din toate sectoarele pentru a stimula conștientizarea și pentru a sprijini crearea și implementarea unor medii interioare și exterioare inteligente, sănătoase pentru generațiile prezente și viitoare. Rezultatele vor contribui la rezolvarea problemelor și acțiunilor desfășurate în cadrul COST CA 16226, Îmbunătățirea spațiului de locuit interior: Habitat inteligent pentru vârstnici (SHELD-ON), creând astfel o societate mai bună pentru toată lumea.