Didactica științelor naturii în instituțiile de învățământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
212 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 15:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.016:502/504 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (695)
Știința mediului înconjurător (2287)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Nicoleta Alexandra. Didactica științelor naturii în instituțiile de învățământ. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 1., pp. 108-120. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p108-120
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1., 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Didactica științelor naturii în instituțiile de învățământ

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.1-2-10-2022.p108-120
CZU: 373.2.016:502/504

Pag. 108-120

Ungureanu Nicoleta Alexandra
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2023


Rezumat

Deși științele naturii nu sunt deloc ignorate în unitățile de învățământ din România, educația pentru mediu rămâne și azi opțională. Din această cauză, de cele mai multe ori copiii deprind noțiuni despre protecția mediului și poluare de acasă (ceea ce nu este suficient), iar mai târziu prin programe și acțiuni organizate în instituțiile de învățământ de ONG-uri. Este deci necesară implicarea cadrelor didactice: educatori, învățători sau profesori. Prin acest articol ne propunem să clarificăm unele aspecte privind didactica științelor naturii în instituțiile de învățământ pentru preșcolari, punând accentul pe educația pentru mediu și prezentând diverse activități didactice prin care educația pentru mediu poate fi introdusă în contextul mai larg al științelor naturii.

Although natural sciences are far from being ignored by the Romanian education system, environmental education remains optional even today. Because of this, most of the children learn about polution and environment protection at home (which is not enough) and later through programs and actions organized by NGOs. It is therefrore necessary to involve teaching stuff: educators, teachers and professors. The aim of this article is to clarify some spects of the teaching of natural sciences in preschool educational institutions, focusing on environmantal education and presenting various didactic activities through which environmental education can be introduced in kindergardens in the wider context of natural sciences.

Cuvinte-cheie
ştiinţele naturii, educaţie pentru mediu, didactică, grădiniță, copii,

natural sciences, environmental education, didactics, kindergarden, children