Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
248 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-23 20:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791:82-98 (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1706) |
Literatură (3587) |
SM ISO690:2012 NICOARĂ, Catinca. Genericul filmului, o piatră rosetta a naraţiunii cinematografice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 2(43), pp. 114-119. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.20 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(43) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.20 | ||||||
CZU: 791:82-98 | ||||||
Pag. 114-119 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Primele momente ale oricărui spectacol cinematografic se produc mai întâi în plan sonor, apoi în plan vizual şi fixează orizontul de aşteptare al viitorului spectator2, oferindu-i printr-o metaforă specifică limbajului acestei arte sensul profund al filmului. De asemenea, putem afirma că acest discurs vizual, codat grafic sub forma genericului filmului, comunică subconştientului audienţei toate elementele necesare pentru ca naraţiunea cinematografică să capete forţa adevărului, să fie veridică. Astfel se constituie un „model” sau o „cheie” la care audienţa va recurge inconştient ca să înţeleagă semnificaţiile discursului cinematografic atunci când momentele dramatice ale filmului definesc destinul universului narat. Am putea spune că aceste momente constituie fundaţia pe care se edifică naraţiunea cinematografică, universul în care vor evolua personajele, dar şi semnul destinului acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie generic, limbaj grafic, univers narat, discurs codat grafic, subconștient, opening scenes, graphic language, narrated universe, graphically coded discourse, subconscious |
||||||
|