Piano trio in the composers’ creation of the Republic of Moldova: historical and theoretical aspects
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
239 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-16 16:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.7.036(478)785.73:780.616.433.036(478) (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
PLEŞCAN, Irina. Piano trio in the composers’ creation of the Republic of Moldova: historical and theoretical aspects. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 2(43), pp. 78-83. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(43) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Piano trio in the composers’ creation of the Republic of Moldova: historical and theoretical aspects

Trio-ul cu pian în opera compozitorilor din Republica Moldova: aspecte istorice şi teoretice

DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.13
CZU: 785.7.036(478)785.73:780.616.433.036(478)

Pag. 78-83

Pleşcan Irina
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 2 aprilie 2023


Rezumat

The chamber- instrumental ensemble is one of the oldest types of instrumental ensembles in music art, having a rich history. It is vividly represented in the composers’ creative work of different epochs, national schools and styles, ranging from European baroque to modern music. Regarding the whole variety of instrumental compositions in chamber music, the piano chamber-instrumental ensemble occupies the first place, thus, one of the most popular genres of chamber-instrumental ensemble can be considered the piano trio genre. In the present article, the evolution of Moldovan chamber instrumental music in the context of the formation of the Moldovan school of composition is studied. Also is given a brief review of musicological, methodological and reference literature, to some extent affecting the investigating issues of musical art. The methodological basis of the present article was the works written by the Moldovan musicologists of the Soviet period (A. Abramovici, S. Lobel, L. Axionova, I. Miliutina, E. Cletinici, etc.), works that appeared during the last three decades (E. Mironenco, I.Ciobanu-Suhomlin, S.Ţircunova, N. Cozlova, A.Lapicus, Iu. Mahovici, N. Chiciuc), as well as the works of young scientists who study the performance aspects of the piano trio written by the Moldovan composers (N. Costicova, N. Djalilova).

Ansamblul instrumental de cameră este unul dintre cele mai vechi tipuri de compoziţii din arta muzicală instrumentală, cu o bogată istorie. Este reprezentat în mod viu în lucrările compozitorilor din diferite epoci, şcoli şi stiluri naţionale – de la barocul European la muzica modernă. Cu toată varietatea compoziţiilor instrumentale camerale, ansamblul cu pian se află pe primul rând. Unul dintre cele mai populare genuri de ansamblu instrumental de cameră este genul trioului de pian. În acest articol se studiază evoluţia muzicii instrumentale de cameră moldoveneşti privită în contextul formării şcolii moldoveneşti de compoziţie. Baza metodologică a lucrării în cauză au constituit lucrările muzicologilor moldoveni din perioada sovietică (A. Abramovici, S. Lobel, L. Axionova, I. Miliutina, E. Cletinici, etc.), lucrările apărute în ultimele trei decenii (E. Mironenco, I.Ciobanu-Suhomlin, S. Ţircunova, N. Cozlova, A.Lapicus, Iu. Mahovici, N. Chiciuc), precum şi lucrările tinerilor cercetători care studiază aspecte interpretative ale trioului cu pian semnate de compozitori din Republica Moldova (N. Costicova, N. Djalilova).

Cuvinte-cheie
piano trio, chamber-instrumental ensemble, composers’ creation of the Republic of Moldova,

pian trio, ansamblu instrumental de cameră, creaţia componistică a Republicii Moldova