Proiectarea demersurilor didactice în contextul valorificării noului Curriculum
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
167 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 13:34
SM ISO690:2012
MANOLE, Ionuț Constantin. Proiectarea demersurilor didactice în contextul valorificării noului Curriculum. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 15, 10 ianuarie 2016, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2016, Vol.15, Partea 1, pp. 215-220. ISBN 978-9975-46-235-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.15, Partea 1, 2016
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
15, Chişinău, Moldova, 10 ianuarie 2016

Proiectarea demersurilor didactice în contextul valorificării noului Curriculum


Pag. 215-220

Manole Ionuț Constantin
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 martie 2023


Rezumat

Without paradigms, the reality will remain outside of the mental representation. The reality is known to the mental because of its transformation in sentences that have a purpose. The cristalisation of the educational ideal in educational purposes, is made by specifing the competences that students must have at the end of an instruction period. For an efficent formation of general educational competences, specific and derivative, it is necessary to be created an personalized curricular model, different, by levels of complexity and difficulty, thus it can be achieved the “differencied personalities”, and offer to those who are studying the possibility to choose without doubt the pathways of their own knowledge and formation.

Cuvinte-cheie
paradigme ale învățării, proiectarea curriculară, competențe ale învățării