Un copil educat, un adult câştigat
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
311 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-22 17:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733-053.2+37.014.12 (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (950)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4040)
SM ISO690:2012
DOBOȘ, Georgiana. Un copil educat, un adult câştigat. In: Interesul superior al copilului: abordare socio-culturală, normativă și jurisprudențială, Ed. Volumul II, 30 septembrie - 1 octombrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Volumul II, pp. 404-409. ISBN 978-9975-62-504-3. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7657185
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interesul superior al copilului: abordare socio-culturală, normativă și jurisprudențială
Volumul II, 2022
Conferința "Interesul superior al copilului: "
Volumul II, Chişinău, Moldova, 30 septembrie - 1 octombrie 2022

Un copil educat, un adult câştigat

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7657185
CZU: 342.733-053.2+37.014.12

Pag. 404-409

Doboș Georgiana
 
Gruparea de Jandarmi Mobilă „Alexandru cel Bun”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2023


Rezumat

Maria Montessori, an educator and the first female doctor in Italy, spoke about the education of children in a distinctive way, calling it education of the soul. Among the many famous quotes that she had, a certain one caught my atention: "We shouldn't educate our children for the world we're curently living now, the same world will not exist when they will grow up and nothing can tell us how it will be, we should however teach them how to adapt." From this we can assume that for her, the key to a successful education consists in offering the child, as a parent, the right of making his own choices and the oportunity to think and express himself freely without restriction. We can often observe the tendency to protect our children and from a desire to shield them from harm we isolate them from society, keeping them away from the daily strugles of life and end up making the choices that will decide their future.

Cuvinte-cheie
child, rights, sexual abuse, victim, education