The main step to an academic achievement - individualizationmand differentiation
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
284 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-12 12:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.015.3 (1)
Educație (14789)
SM ISO690:2012
PASCARU, Daniela. The main step to an academic achievement - individualizationmand differentiation. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 309-315. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

The main step to an academic achievement - individualizationmand differentiation

Principalul pas pentru o realizare academica - individualizare si diferentiere

CZU: 371.015.3

Pag. 309-315

Pascaru Daniela
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2023


Rezumat

There isn't just one best way to teach everything and that's why teaching is an art. We've always known that students come in their own individual packages and that no two students learn the same way even though the curriculum may be the same. If teaching were as simple as using the one best way to teach everything, it would be considered more of a science. Instructional and assessment practice can be different to ensure that learning happens. This is where differentiated instruction and assessment comes in. Differentiation and individualisation are designed to lead to a simultaneous motivation of all students to master individual tasks and achieve goals. Teachers need to create a variety of entry points to ensure that student differing abilities, strengths, and needs are all taken into consideration. Today, with technology, educators now have new opportunities to broaden their use of these methods to reach more students than ever before. Students then need varying opportunities to demonstrate their knowledge based on the teaching, hence differentiated assessment. Differentiation doesn’t customize the learning experience for each student, but it does help ensure that groups of students, at different levels, receive lessons that are geared toward their particular abilities.

Nu există o modalitate mai bună de a preda totul și de aceea predarea este o artă. Am știut întotdeauna că studenții vin cu particularitățile lor individuale și că doi studenți nu învață la fel, chiar dacă programa poate fi aceeași. Practica de instruire și evaluare poate fi diferită pentru a se asigura că învățarea are loc. Aici intervine instruirea și evaluarea diferențiată. Diferențierea și individualizarea sunt concepute pentru a duce la o motivare simultană a tuturor studenților de a stăpâni sarcinile individuale și de a atinge obiectivele. Profesorii trebuie să creeze o varietate de strategii pentru a se asigura că abilitățile, punctele forte și nevoile diferite ale studenților sunt luate în considerare. Astăzi, odată cu noile tehnologii, profesorii au noi oportunități de a extinde utilizarea acestor metode pentru a atinge scopul dorit. Studenții au nevoie de oportunități diferite pentru a-și demonstra cunoștințele bazate pe predare și evaluare diferențiată. Diferențierea nu personalizează experiența de învățare pentru fiecare student, dar ajută la asigurarea faptului că grupurile de studenți, la diferite niveluri, primesc lecții care sunt orientate către abilitățile lor specifice.

Cuvinte-cheie
differentiated instruction, individualization, learning motivation, individual particularities, independent work, postmodernism,

diferențierea instruirii, individualizare, motivarea învăţării, particularităţile individuale, lucru independent, postmodernism