Importanța activităților practice pentru elevii liceeni în formarea competențelor specifice geografiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
205 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-06 13:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:91 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2095)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (434)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel, PĂTRAȘCU, Alexandra. Importanța activităților practice pentru elevii liceeni în formarea competențelor specifice geografiei. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 161-174. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.161-174
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Importanța activităților practice pentru elevii liceeni în formarea competențelor specifice geografiei

The importance of practical activities for high school students in the formation of specific geography skills

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.161-174
CZU: 373.016:91

Pag. 161-174

Bocancea Viorel, Pătrașcu Alexandra
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

În această lucrare sunt prezentate rezultatele chestionarului privind formarea competențelor specifice Geografiei la elev ii liceeni prin intermediul activităților practice și este evidențiată necesitatea abordării acestor activități în cadrul orelor de Geografie pentru consolidarea și aprofundarea cunoștințelor teoretice. Activitățile practice au un rol important în cadrul procesului de învățare, în relațiile complexe din interiorul geosistemului și esențial pentru înțelegerea obiectului de studiu al acestei discipline școlare. Baza metodologică a cercetări are ca fundament răspunsurile calitative ale respondenților care ne oferă motive pentru evidențierea elementelor de impact privind selectarea utilizării activităților practice în predarea geografiei. Metoda de cercetare o reprezintă chestionarul în format online realizat în funcție de potențialul elevilor, iar principala concluzie ține de rolul esențial al acestor activități care constau în atragerea și stimularea elevilor să participe activ în acumularea și înțelegerea noilor cunoștințe geografice.

This paper presents the results of the questionnaire on the achievement of Geography-specific skills in high school students by means of practical activities. It also highlights the need to address these activities during all classes of Geography so that theoretical knowledge should be strengthen and deepen. Because the practical activities have an important role in the instructive-educational process, in the complex relationships within the geosystem and essential for understanding the object of study of this school discipline, the methodological basis of the research is based on the qualitative answers of the respondents that give us reasons to highlight the impact elements on the selection of the use of practical activities in teaching geography. The research method is the online questionnaire adjusted to the potential of students, and the main conclusion is the essential role of these activities. This role is to attract and stimulate students to actively participate in the accumulation and understanding of new geographical knowledge.

Cuvinte-cheie
geografie, activități practice, competenţe specifice geografiei,

geography, practical activities, skills specific to Geography