Brandingul profesional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
307 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 18:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (489)
Organizarea instruirii (540)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Brandingul profesional . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664416
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455

Brandingul profesional

Professional Branding

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664416
CZU: 37.091

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Expresia branding profesional este utilizată în diferite formule și demersuri identificabile la nivel de management, marketing, științe politice, teoria comunicării, etică aplicată și psihologie socială. Definirea brandingului profesional la nivel de concept pedagogic operațional evidențiază sfera de referință extinsă între „imaginea personală” și „imaginea profesională”; funcția principală, de reprezentare corectă/predictibilă/credibilă a traseului socioprofesional; structura de bază, care implică legătura dintre acțiunile pedagogice de orientare școlară și profesională, consiliere în carieră și formare profesională continuă; obiectivul general, care vizează identificarea valorilor concentrate la nivel de statut profesional și de roluri profesionale exercitate și perfecționate permanent. Calitatea brandingului profesional al cadrului didactic, de la toate treptele de învățământ, este dependentă de cultura pedagogică generală – care susține statutul social de specialist în educație realizată prin diferite discipline de învățământ – și de cultura pedagogică aprofundată și aplicată, care permite îndeplinirea mai multor roluri pedagogice (didactice și extradidactice, manageriale și comunitare), multiplicate, în prezent, în perspectiva cerințelor societății bazată pe cunoaștere.

The phrase professional branding is used in various formulas and approaches, identifiable at management, marketing, political science, communication theory, applied ethics, and social psychology level. The definition of professional branding at operational pedagogical concept level concerns the extended sphere of reference between personal image and professional image; the main function, the correct/predictable/credible representation of the socio-professional path; the basic structure, which involves the link between pedagogical activities concerning school and professional orientation, career counseling, and continuous professional training; the general objective, which aims to identify values concentrated at the level of professional status and professional roles exercised and permanently perfected. The professional branding quality of the teacher, from all levels of education, is dependent on general pedagogical culture – which supports the social status of a specialist in education, achieved through various educational subjects – and the in-depth and applied pedagogical culture, which allows the fulfillment of several pedagogical roles (didactic and extra-didactic, managerial, and community), multiplied today, in the perspective of the requirements of our knowledge-based society.

Cuvinte-cheie
branding profesional, branding personal, consiliere în carieră, formare continuă, cultură pedagogică generală, cultură pedagogică aprofundată, cultură pedagogică aplicată,

professional branding, personal branding, career counseling, Continuous training, general pedagogical culture, in-depth pedagogical culture, applied pedagogical culture