Formarea motivației la însușirea limbajului literar de către elevii claselor primare (în contextul curriculumului la literatura română în clasele primare)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
207 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 18:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:821.135.1 (6)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2118)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2123)
SM ISO690:2012
BUZEA, Mariana. Formarea motivației la însușirea limbajului literar de către elevii claselor primare (în contextul curriculumului la literatura română în clasele primare). In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 94-101. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Formarea motivației la însușirea limbajului literar de către elevii claselor primare (în contextul curriculumului la literatura română în clasele primare)

Formation of motivation to acquire the literary language by primary school students (in the context of the romanian literature curriculum in primary schools)

CZU: 373.3.016:821.135.1

Pag. 94-101

Buzea Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Generația acestui mileniu trăiește un timp al schimbărilor, în care și elevii claselor primare caută interogativ noi sensuri ale existenței sale în comunicare. Devenirea cetățeanului competent în comunicare, în diverse planuri-cognitiv, social, cultura, civilizator, globalizator se conturează în cadrul educației școlare ca valori de primă importanță. În practica educațională a achiziționării limbii române de către elevii claselor primare se atestă și valoarea comunicativă a limbajului prin antrenarea reperelor verbale specifice comunicării în limba română. Evaluarea competențelor de comunicare a elevilor desemnează rolul limbii române în procesul de socializare al elevilor, marchează contextul relațional al comunicării ca un contract de colaborare în baza ansamblului funcțional al interacțiunii verbale.

The generation of this millennium is living a time of changes, in which even primary school students are interrogatively looking for new meanings of their existence in communication. Becoming a citizen competent in communication, in various plans - cognitive, social, cultural, civilizing, globalizing - takes shape within school education as values of first importance. In the educational practice of the acquisition of the Romanian language by primary school students, the communicative value of the language is attested by training the specific verbal landmarks of communication in the Romanian language. The assessment of students' communication skills indicates the role of the Romanian language in the socialization process of students, marks the relational context of communication as a collaboration contract based on the functional ensemble of verbal interaction.

Cuvinte-cheie
capacitate, activitate de exersare, cunoştinţe, atitudini, priceperi,

Capacity, practice activity, knowledge, attitudes, skills