Trompeta în piesele cu elemente stilistice de jazz ale lui Oleg Negruţa
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
270 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 16:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
788.5:785.161.03 (1)
Muzică (1825)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
HĂRUȚĂ, Petru. Trompeta în piesele cu elemente stilistice de jazz ale lui Oleg Negruţa. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția a II-a, 27 septembrie 2016, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2016, Ediția a II-a, p. 62. ISBN 978-9975-4461-2-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)
Ediția a II-a, 2016
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)"
Ediția a II-a, Chişinău, Moldova, 27 septembrie 2016

Trompeta în piesele cu elemente stilistice de jazz ale lui Oleg Negruţa

CZU: 788.5:785.161.03

Pag. 62-62

Hăruță Petru
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Compozitorul Oleg Negruţa este cunoscut în calitate de autor al unor numeroase creaţii pentru instrumente de suflat care sunt folosite intens în practica concertistică şi pedagogică. Multe dintre acestea au tangenţă cu domeniul muzicii uşoare şi de jazz. Scopul articolului propus este de a examina problema utilizării trompetei în acel repertoriu componistic al lui O. Negruţa ce dezvăluie unele elemente ale stilisticii de estradă şi jazz. Printre creaţiile de O. Negruţa în care trompeta se produce ca un instrument solistic, putem menţiona Jazz-vals pentru trompetă şi pian, piesa Amintiri din viitor pentru trompetă şi orchestră de jazz simfonic. În afară de aceasta, trompeta joacă un rol important în componenţele instrumentale ale dixielandului (Intermezzo, Parafrază pe teme moldoveneşti), brass-cvintet (piesa Baba mea), orchestra de jazz simfonic (Fantezie pe temele cântecelor populare moldoveneşti ş.a.). Partida trompetei în lucrările menţionate este analizată sub aspectul particularităţilor ritmice şi melodice caracteristice muzicii de estradă şi jazz, precum şi al procedeelor interpretative specifice stilului respectiv.

Cuvinte-cheie
Oleg Negruţa, trompetă, muzică uşoară, jazz, dixieland, brass-cvintet, orchestra de jazz simfonic