Dezvoltarea competenței digitale a cadrelor didactice din învățământul preșcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
372 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 13:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.011.31:004 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2111)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4254)
SM ISO690:2012
MÎSLIŢCHI, Valentina, MIHAILUȚA, Mihaela. Dezvoltarea competenței digitale a cadrelor didactice din învățământul preșcolar. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 26-42. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Dezvoltarea competenței digitale a cadrelor didactice din învățământul preșcolar

Developing the digital competence of teachers from preschool education

CZU: 373.2.011.31:004

Pag. 26-42

Mîsliţchi Valentina1, Mihailuța Mihaela2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Instituția de Educație Timpurie „Sălcioara”, com. Stăuceni, mun. Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Articolul tratează problema dezvoltării competenței digitale a cadrelor didactice din instituția de învățământ preșcolar. În lucrare sunt prezentate diverse definiții ale conceptului de competență digitală; este descris Programul experimental axat pe dezvoltarea competenței digitale a cadrelor didactice din învățământul preșcolar, constituit din următoare compartimente: Competențe de bază în domeniul TIC; Utilizarea calculatorului în crearea documentelor grafice; Procesarea de texte; Calculul Tabelar; Aplicațiile Google; Organizatori grafici; Cerințe psihopedagogice în crearea și editarea conținuturilor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare; Aspecte sociale şi etice în contextul utilizării TIC.

The article deals with the issue of developing the digital competence of teachers in preschool educational institutions. Various definitions of the concept of digital competence are presented in the paper; the experimental program focused on the development of the digital competence of preschool teachers is described, consisting of the following compartments: Basic competences in the field of IT; The use of the computer in the creation of graphic documents; Texts processing; Table calculation; Google apps; Graphic organizers; Psychopedagogical requirements in the creation and editing of digital content in the teaching-learning-evaluation process; Social and ethical aspects in the context of using IT.

Cuvinte-cheie
competenţă digitală, Tehnologii informaționale și de comunicație (TIC), cadre didactice din învățământul preșcolar, evaluarea competenței digitale, Program experimental.,

digital competence, information and communication technologies, preschool teachers, evaluation of digital competence, experimental program