Paradigma educației de calitate – abordări contemporane
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
231 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 23:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.09:005.6 (1)
Organizarea instruirii (533)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Paradigma educației de calitate – abordări contemporane. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2021, nr. 2(14), pp. 95-102. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(14) / 2021 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Paradigma educației de calitate – abordări contemporane

The paradigm of quality education – Contemporary approaches

CZU: 37.09:005.6

Pag. 95-102

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2023


Rezumat

La începutul secolului XXI pe fondalul tendințelor legate de globalizarea educației şi a pătrunderii elementelor specifice educaţiei în sfera altor domenii științifice, este necesară extinderea epistemică a acesteia. Drept răspuns la această provocare pedagogia postmodernă cercetează complexitatea fenomenului educaţional şi instrumentează proiectul social, economic, politic și cultural. Educaţia de calitate este fundamentul pe care se poate construi o societate în direcţia dezvoltării personale şi profesionale a individului, devenind un bun public în cazul când există o garanție, o susținere din partea autorităţilor publice, a tuturor instituţiilor implicate în sistemul de educaţie. Calitatea în educaţie poate fi atunci când schimbarea de paradigmă, din perspectiva eficienţei şi eficacităţii va fi provocată de reconceptualizarea și reconstrucţia curriculumului şcolar prin optimizarea lui

At the beginning of the 21st century, against the background of the trends related to the globalization of education and the penetration of the specific elements of education in the sphere of other scientific fields, it is necessary to expand its epistemic. In response to this challenge, the postmodern pedagogy investigates the complexity of the educational phenomenon and implements the social, economic, political and cultural project. The quality education is the foundation on which a society can be built, in the direction of personal and professional development of the individual, thus becoming a public good if there is a guarantee, a support from public authorities and all institutions involved in the education system. Quality in education can exist when the paradigm shift will be caused by the reconceptualization and reconstruction of the school curriculum by optimizing it, from the perspective of efficiency and effectiveness

Cuvinte-cheie
eficace, eficienţă, paradigma educației de calitate, reconstrucţie, reconceptualizare, curriculum, învăţare, instruire,

effective, efficiency, quality education paradigm, reconstruction, reconceptualization, curriculum, learning, training