Применение методов ТРИЗ для развития профессионального мышления студентов художественных специальностей
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
174 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016:7 (4)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2608)
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (5940)
SM ISO690:2012
ЛАГАЕВА, Татьяна, СИМАК, Анна. Применение методов ТРИЗ для развития профессионального мышления студентов художественных специальностей . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 261-267. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p261-267
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Применение методов ТРИЗ для развития профессионального мышления студентов художественных специальностей

Application of TRIZ methods for the development of art student's professional thinking

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p261-267
CZU: 378.016:7

Pag. 261-267

Лагаева Татьяна, Симак Анна
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2023


Rezumat

Nivelul de complexitate al sarcinilor cu care se confruntă artiștii contemporani impune cerințe mari asupra sistemului de educație a studenților. Articolul este dedicat experienței dezvoltării instrumentelor metodologice pentru dezvoltarea gândirii profesionale a studenților la artă folosind Teoria Rezolvării Inventive a Problemelor (TRIZ). În procesul de cercetare, diferențierea, sistematizarea și clasificarea metodelor creative în artele vizuale sau realizat prin adaptarea metodelor TRIZ. S-a colectat o colecție de imagini care caracterizează principalii parametri ai metodelor. Imaginile au fost interpretate, au fost analizate funcțiile metodelor TRIZ și caracteristicile acestora, specificitatea și capacitățile de resurse. Rezultatele studiului au fost folosite ca bază pentru prelegeri teoretice și sarcini creative care contribuie la o percepție aprofundată și conștientă a artei plastice moderne și la dezvoltarea gândirii profesionale a studenților specialităților de artă.

The level of complexity of the tasks facing today's artists places high demands on the education system. The goal of this investigation is the search and development of the methodological tools for the use of the Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ/TIPS) for a deep and conscious perception of the modern visual arts by future artists and by professional painters in general. In this paper, differentiation, systematization and classification of creative methods in fine art was performed by using the TRIZ methods. A collection of images has been collected that characterizes the main parameters of the methods. The images were interpreted, the functions of TRIZ methods and their features, specifics and resource capabilities were analyzed. The results of the study were used as the basis for theoretical lectures and creative tasks that contribute to an in-depth and conscious perception of contemporary fine arts and the development of professional thinking of students of art specialties.

Cuvinte-cheie
Gândire profesională, gândire artistică, teoria rezolvării inventive a problemelor (TRIZ), metode TRIZ, dezvoltarea gândirii artistice profesionale,

professional thinking, artistic thinking, theory of inventive problem solving (TRIZ), TRIZ methods, professional thinking development methods for future artists