Формирование способности учащихся начальной школы осуществлять речевой самоконтроль в процессе создания монологических высказываний на уроках русского языка и литературы
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
190 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:811.161 (4)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Limbi slave (slavone) de Est (Limba rusă, Limba ucrainiană, Limba bielorusă) (368)
SM ISO690:2012
КУРАЧИЦКИ, Анжела. Формирование способности учащихся начальной школы осуществлять речевой самоконтроль в процессе создания монологических высказываний на уроках русского языка и литературы . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 29-34. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p29-34
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Формирование способности учащихся начальной школы осуществлять речевой самоконтроль в процессе создания монологических высказываний на уроках русского языка и литературы

The development of the ability of primary schoolchildren to exercise speech self-control in the process of creating monologic statements at the lessons of the russian language and literature

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p29-34
CZU: 373.3.016:811.161

Pag. 29-34

Курачицки Анжела
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

Autocontrolul vorbirii este o componentă importantă în sistemul de abilități de vorbire formate ale elevilor mai tineri. Scopul implementării autocontrolului vorbirii este de a obține corectitudinea vorbirii și adecvarea comunicativă a enunțului monolog creat. În condițiile școlii primare, aceasta este asociată cu reproducerea textelor (la repovestire), și compilarea de enunțuri în formă orală și scrisă (eseuri și prezentări). Pentru a dezvolta la școlari capacitatea de a exercita autocontrolul vorbirii în vorbirea scrisă și, pe baza acesteia, pentru a îmbunătăți ceea ce este scris, este recomandabil să se folosească o varietate de metode de lucru educațional: familiarizarea elevilor cu diferite tipuri de erori, editarea textelor sub îndrumarea unui profesor și în mod independent, munca comună a elevilor cu privire la crearea unui enunț de vorbire etc. În activitățile organizate, elevii ar trebui să realizeze necesitatea de a-și corecta enunțurile. Îmbunătățind calitatea unui enunț monolog, este important să se creeze condiții care să crească motivația elevului în implementarea acțiunilor de autocontrol al vorbirii.

Speech self-control is an important component in the system of formed speech skills of younger students. The purpose of the implementation of speech self-control is to achieve speech correctness and communicative adequacy of the created monologic statement. In primary school conditions, this is associated with the reproduction of texts (when retelling), and the compilation of statements in oral and written form (essays and presentations). In order to develop in schoolchildren the ability to exercise speech self-control in written speech and, on its basis, to improve what is written, it is advisable to use a variety of methods of educational work: familiarizing students with various types of errors, editing texts under the guidance of the teacher and independently, joint work of students on the creation of a speech statement, etc. In organized activities, students should realize the need to correct their statements. Improving the quality of a monologic statement, it is important to create conditions that will increase the student's motivation in the implementation of actions of speech self-control.

Cuvinte-cheie
autocontrol, autocontrol al vorbirii, condiții metodologice pentru formarea autocontrolului vorbirii, metode de autocontrol al vorbirii,

self-control, speech self-control, methodological conditions for the formation of speech selfcontrol, methods of speech self-control