Articolul precedent |
Articolul urmator |
173 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 22:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.5:159.922.762 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (639) |
Psihologie (3471) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Adriana, GHERGHELIGIU, Angela. Strategii educaționale pentru îmbunătățirea reglării emoționale la copiii cu tulburări din spectrul autist . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 127-133. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p127-133 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p127-133 | ||||||
CZU: 376.5:159.922.762 | ||||||
Pag. 127-133 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Emotion regulation is an important component of emotional competence, which develops in the first years of life and is of particular importance for the development of appropriate and flexible social behavior. Emotional regulation can be defined as the ability of an individual to regulate their emotions, both positive and negative, by attenuating, intensifying or simply maintaining them. Autism Spectrum Disorders are neurodevelopmental disorders characterized by deficits in social communication and repetitive and restricted patterns of behavior, with early onset in the child's developmental trajectory. This type of child also shows an intensified emotional reactivity, with varying degrees of difficulty in emotional regulation. |
||||||
Cuvinte-cheie autism spectrum disorders, emotional regulation, educational strategies, emotional competence |
||||||
|