Dezvoltarea lanțului valoric – ca instrument al managementului performant în asigurarea competitivității ramurii pomicole
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
359 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 14:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.21:634.1 (1)
Agenți manageriali. Mecanisme. Măsuri (100)
Cultura fructelor (1450)
SM ISO690:2012
LITVIN, Aurelia, DOBROVOLSCHI, Ludmila. Dezvoltarea lanțului valoric – ca instrument al managementului performant în asigurarea competitivității ramurii pomicole. In: Perspectives and achievements within European Integration of Moldova, Ed. 1, 1-2 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Vol.1, pp. 83-89.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectives and achievements within European Integration of Moldova
Vol.1, 2021
Conferința "Perspectives and achievements within European Integration of Moldova"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2020

Dezvoltarea lanțului valoric – ca instrument al managementului performant în asigurarea competitivității ramurii pomicole

CZU: 005.21:634.1

Pag. 83-89

Litvin Aurelia1, Dobrovolschi Ludmila2
 
1 Universitatea Tehnică a Moldovei,
2 Centrul de Excelență în Economie și Finanțe, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 februarie 2023


Rezumat

The value chain, which in the author's conception, is determined as one of the basic levers of efficient management, requires application and development based on a strategic analysis and approach, in order to ensure competitiveness and sustainable development of both individual agricultural enterprises and the fruit-growing branch of the Republic of Moldova as a whole. The method of correct elaboration and application of the value chain represents one of the ways with a beneficial influence on the performing management at the enterprise level, at the branch level, as well as at the sectorial level. In the conditions of the compliance of the agricultural enterprises in the orchard field with the requirements of the specific mechanisms of the market economy, the value chain will become increasingly important and will show a special interest from managers, entrepreneurs in its application, in order to create and consolidate the competitive advantage both on the local market as well as on foreign markets.

Lanțul valoric, care în concepția autorilor, este determinat ca una din pârghiile de bază ale managementului performant, necesită aplicare și dezvoltare în baza unei analize și abordări strategice, pentru a asigura competitivitate și dezvoltare sustenabilă atât întreprinderilor agricole în parte, cât și ramurii pomicole a Republicii Moldova în ansamblu. Modalitatea de elaborare și aplicare corectă a lanțului valoric, reprezintă una din căile cu influență benefică asupra managementului performant la nivel de întreprindere, la nivel ramural, cât și sectorial. Prin urmare, obiectivul principal al prezentului articol constă în elaborarea și prezentarea lanțului valoric dezvoltat pentru fructe, ceea ce permite identificarea avantajelor competitive potențiale atât pentru clienți cât și pentru întreprinderile din ramura pomicolă.

Cuvinte-cheie
developed value chain, added value, Competitive advantage, fruit tree branch,

lanț valoric dezvoltat, valoare adăugată, avantaj competitiv, ramura pomicolă