Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
251 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-11 16:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43:008 (2) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1702) |
Civilizație. Cultură. Progres (820) |
SM ISO690:2012 ZUBAVINA, Iryna. Neurocinematics and Beyond: Imagery of Contemporary Screen Culture. In: Arta , 2022, nr. 2(AAV), pp. 119-123. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.18 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2022 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.18 | ||||||
CZU: 791.43:008 | ||||||
Pag. 119-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea se concentrează pe caracteristicile percepției emoționale a videoclipurilor și imaginilor afi șate pe ecran, atunci când răspunsul neuronal al privitorului este inclus în domeniul subiect al neuroesteticii-o sferă interdisciplinară de cunoaștere la intersecția studiilor de artă, fi lozofi e, psihologia percepției și Neuroștiințe. Studiul descrie metode inovatoare de cercetare neuroștiințifi că pentru studierea recepției unui “produs de ecran.”Una dintre astfel de metode este determinarea algoritmului de evocare a anumitor impresii în mintea privitorului— “consumator” al culturii ecranului. Alte modalități de dezvoltare a legăturilor dialectice dintre neuroștiințe și studiile de ecran sunt formulate ca o ipoteză de cercetare. Semnifi cația practică a studiului constă în determinarea parametrilor infl uenței regulatorii / manipulative a stimulilor audiovizuali asupra comportamentului privitorului în situația contemporană în care realitățile obiective și subiective sunt substituite treptat de realitatea virtuală. |
||||||
Cuvinte-cheie neuroestetică, studii de ecran, cultura ecranului, interdisciplinaritate, multimodalitate, activitate cerebrală, Neuroaesthetics, screen studies, screen culture, interdisciplinarity, multimodality, cerebral activity |
||||||
|