Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
396 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-20 15:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.23 (2) |
Plata muncii. Retribuții. Salarii. Remunerații (65) |
SM ISO690:2012 DONOS, Evlampie. Salariul minim – tendințe și realități . In: Intellectus, 2022, nr. 2, pp. 122-136. ISSN 1810-7079. DOI: https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.2.13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||
Numărul 2 / 2022 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.2.13 | ||||||
CZU: 331.23 | ||||||
Pag. 122-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article, the issue of the minimum wage in the Republic of Moldova is addressed in relation to the recent changes in some normative acts. Although the first minimum wage regulations date back to 1991, all that has been done in this area is not enough. It is necessary to improve the existing legal framework in order to be consistent with the Minimum Wage Fixing Convention No. 131/1970, especially regarding the developing countries of the International Labor Organization (ILO) and the ILO Minimum Wage Fixing Machinery (Agriculture) Convention No. 99. The author brings up actual proposals regarding the improvement of the legislative framework in this field. |
||||||
Cuvinte-cheie normative act, employer, convention, social partners, minimum wage, act normativ, angajator, convenţie, parteneri sociali, salariu minim |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.56329/1810-7087.22.2.13</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Donos, E.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Salariul minim – tendințe și realități </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-7079</relatedIdentifier> <subjects> <subject>normative act</subject> <subject>employer</subject> <subject>convention</subject> <subject>social partners</subject> <subject>minimum wage</subject> <subject>act normativ</subject> <subject>angajator</subject> <subject>convenţie</subject> <subject>parteneri sociali</subject> <subject>salariu minim</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>331.23</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022-12-30</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>In this article, the issue of the minimum wage in the Republic of Moldova is addressed in relation to the recent changes in some normative acts. Although the first minimum wage regulations date back to 1991, all that has been done in this area is not enough. It is necessary to improve the existing legal framework in order to be consistent with the Minimum Wage Fixing Convention No. 131/1970, especially regarding the developing countries of the International Labor Organization (ILO) and the ILO Minimum Wage Fixing Machinery (Agriculture) Convention No. 99. The author brings up actual proposals regarding the improvement of the legislative framework in this field.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În articolul de față este abordată problematica salariului minim în Republica Moldova în legătură cu recentele modificări ale unor acte normative. Deși primele reglementări privind salariul minim datează cu anul 1991, ceea ce s-a făcut în acest domeniu nu este suficient. Se impune de a perfecționa cadrul legal existent astfel încât acesta să fie în concordanță cu Convenția nr. 131/1970 privind fixarea salariilor minime, în special în ce privește țările în curs de dezvoltare, a Organizației Internaționale a Muncii (OIM) și Convenția OIM nr. 99 privind procedura de stabilire a salariului minim în agricultură. Autorul înaintează propuneri concrete privind îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniu.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>