Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
427 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-28 12:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942-053.2:316.4-058.8 (1) |
Psihologie (3508) |
Procese sociale. Dinamică socială (589) |
SM ISO690:2012 BOBOCEA, Daniela. Inteligența emoțională a copiilor din familiile transnaționale (istoriografia modernă a problemei). In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2022, nr. 32, pp. 107-115. ISSN 1857-2049. DOI: https://doi.org/10.52603/rec.2022.32.13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 32 / 2022 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/rec.2022.32.13 | ||||||
CZU: 159.942-053.2:316.4-058.8 | ||||||
Pag. 107-115 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul oferă o trecere în revistă a literaturii de specialitate și abordează practici privind dezvoltarea inteligenței emoționale în mediul școlar. În perioada actuală, tot mai multe familii sunt implicate în activități solicitante, cronofage sau ajung în situație de separare, ca urmare a fenomenului de migrare a forței de muncă în străinătate, atenția și supravegherea parentală a copiilor fiind afectate. Familiile transnaționale sunt expuse anumitor riscuri în ce privește stabilitatea și echilibrul cadrului afectiv, cei mai vulnerabili fiind copiii. Contextul socio-economic reconfigurează prioritățile familiilor, în detrimentul bunăstării emoționale, ceea ce duce la dificultăți adaptative școlare și în procesul de dezvoltare psihică a copiilor la vârsta școlară mică. Pe plan național și internațional, aceste probleme se generalizează, fapt care implică școala într-un proces de echilibrare emoțională și socială a copilului. Articolul subliniază impactul pe care îl are emigrarea parentală asupra copiilor de vârstă școlară și rolul strategiilor educaționale în dezvoltarea inteligenței emoționale. Relațiile stabilite în mediul școlar între egali (elevi–elevi), dar și relațiile stabilite pe verticală (profesori–elevi) validează dezvoltarea emoțională a copiilor de vârstă școlară, dacă sunt optimizate prin strategii adaptative. |
||||||
Cuvinte-cheie Inteligenţa emoţională, familii transnaționale, copii rămași acasă, mediu şcolar, эмоциональный интеллект, транснациональные семьи, дети, оставшиеся без присмотра, школьная среда, emotional intelligence, transnational families, children left at home, school environment |
||||||
|