Articolul precedent |
Articolul urmator |
380 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 00:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
004:33 (48) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4264) |
Economie. Științe economice (9555) |
SM ISO690:2012 GUTIUM, Mircea. Oportunitățile erei informaționale și vama digitală din Republica Moldova. In: Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere, Ed. 18, 28 octombrie 2022, Iași, România. Iași, România: Performantica, 2022, Vol.42, pp. 213-218. ISSN 2971- 8740 ISSN- L 2971- 8740. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere Vol.42, 2022 |
||||||
Conferința "Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere" 18, Iași, România, Romania, 28 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 004:33 | ||||||
JEL: O11, O24 | ||||||
Pag. 213-218 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The Customs Service have to be developed not only in the managerial and highly qualified human resources sense, but also in the vector of increasing the digitalization of the service. A technological custom maintains a high degree of protection from smuggling traffic. The continuous technological development of the customs service depends primarily on the possibility of procuring and adapting new technologies to market requirements and the institutional level of the organization. Also, are analyzed the negative effects of massive digitization in the Customs Service and the possibilities of mitigating these effects. |
||||||
Cuvinte-cheie custom, Digitalization, management, digital economy, smart customs |
||||||
|