Articolul precedent |
Articolul urmator |
239 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 14:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
165.5/.168 (1) |
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152) |
SM ISO690:2012 PÂSLARU, Vlad. Logică științifică și competența școlară. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”: 65 de ani de la fondare., Ed. 16, 20 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2022, Ediţia 16, pp. 184-198. ISBN 978-9975-3518-8-1. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2022.16.18 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 16, 2022 |
|||||||
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european." 16, Chişinău, Moldova, 20 octombrie 2022 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52505/filomod.2022.16.18 | |||||||
CZU: 165.5/.168 | |||||||
Pag. 184-198 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The authors of the concept of competence, also encouraged by national and European politics, freely attribute to competence the quality of the unique and general purpose of education – an action contradictory to the essence of the competence of capacity circumscribed to operational objectives and dangerous by the tendency to substitute education as a field of culture with a single element of the culture of education. The deculturalization of education through epistemically unmotivated exaggeration of the role and function of school skills destroys the very concept of competence, limits the right of the educable to free training and development, in accordance with their own potential of “becoming into their own being” (C. Noica). |
|||||||
Cuvinte-cheie epistemology, competence, communication competence, literarylecturer competence, logic of science., epistemologie, competenţă, competenţă de comunicare, competență literară-lectorală, logica știinţei. |
|||||||
|