Logică științifică și competența școlară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
239 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 14:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
165.5/.168 (1)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Logică științifică și competența școlară. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european : Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”: 65 de ani de la fondare., Ed. 16, 20 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Pro Libra, 2022, Ediţia 16, pp. 184-198. ISBN 978-9975-3518-8-1. DOI: https://doi.org/10.52505/filomod.2022.16.18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 16, 2022
Conferința "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european."
16, Chişinău, Moldova, 20 octombrie 2022

Logică științifică și competența școlară

The Logic of Knowledge and School Competences

DOI:https://doi.org/10.52505/filomod.2022.16.18
CZU: 165.5/.168

Pag. 184-198

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2022


Rezumat

The authors of the concept of competence, also encouraged by national and European politics, freely attribute to competence the quality of the unique and general purpose of education – an action contradictory to the essence of the competence of capacity circumscribed to operational objectives and dangerous by the tendency to substitute education as a field of culture with a single element of the culture of education. The deculturalization of education through epistemically unmotivated exaggeration of the role and function of school skills destroys the very concept of competence, limits the right of the educable to free training and development, in accordance with their own potential of “becoming into their own being” (C. Noica).

Autorii conceptului de competenţă, încurajaţi și de politicul naţional și cel european, atribuie gratuit competenţei calitatea de finalitate unică și generală a educaţiei – acţiune contradictorie esenţei competenţei de capacitate circumscrisă obiectivelor operaţionale, și periculoasă prin tendinţa de a substitui educaţia ca domeniu al culturii cu un singur element al culturii educaţiei. De-culturalizarea educaţiei prin exagerarea nemotivată epistemic a rolului și funcţiei competenţelor şcolare distruge însusi conceptul de competenţă, limitează nepermis dreptul educabililor la formare-dezvoltare liberă, în conformitate cu propriul potenţial de „devenire întru propria fiinţă” (C. Noica).

Cuvinte-cheie
epistemology, competence, communication competence, literarylecturer competence, logic of science.,

epistemologie, competenţă, competenţă de comunicare, competență literară-lectorală, logica știinţei.