Consumul etic: probleme și obstacole
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
317 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 18:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
172:366.1 (1)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (406)
Consumerism (156)
SM ISO690:2012
ŢURCAN, Galina. Consumul etic: probleme și obstacole. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 134-140. ISBN 978-9975-45-821-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 3, 2022
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale"
3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Consumul etic: probleme și obstacole

Ethical consumption: problems and obstacles

CZU: 172:366.1

Pag. 134-140

Ţurcan Galina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2022


Rezumat

Ethical consumption is the purchase and use of goods, motivated not only by the values they offer, but also by moral factors. It takes into account both the conditions of production and the consequences of using those goods. There are three types of ethical consumption: positive ethical consumption, negative ethical consumption and discursive ethical consumption. Ethical consumption is desirable for the development of society, for the mitigation of environmental problems, but in front of it appear several problems and obstacles. Some of these are easier to overcome, and others, such as lack of or insufficient information about products, services or the activity of companies, can only be overcome by combining the efforts of civil society and the state.

Consumul etic reprezintă cumpărarea și utilizarea bunurilor, motivară nu doar de valorile pe care le oferă, ci și de factori morali. El ține cont atât de condițiile de producție, cât și de consecințele utilizării acestor bunuri. Se disting trei tipuri de consum etic: consumul etic pozitiv, consumul etic negativ și consumul etic discursiv. Consumul etic este dezirabil pentru dezvoltarea societății, pentru atenuarea problemelor de mediu, dar în fața sa apar mai multe probleme și obstacole. Unele dintre acestea sunt mai ușor de depăși, iar altele, cum ar fi lipsa sau insuficiența informației despre produse, servicii sau activitatea companiilor, pot fi depășite doar prin îmbinarea eforturilor societății civile și a statului.

Cuvinte-cheie
consumption, consumption ethics, ethical consumption, ethical consumer behavior, problems of ethical consumption,

consumul, etica consumului, consumul etic, comportament etic al consumatorului, problemele consumului etic