Intervenția psihologică în cazul intoleranțelor alimentare la copii. Delimitări conceptuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
247 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 08:35
SM ISO690:2012
CHICUŞ, Sorina. Intervenția psihologică în cazul intoleranțelor alimentare la copii. Delimitări conceptuale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 29-39. ISBN 978-9975-46-394-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol. 17, Partea 2, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Intervenția psihologică în cazul intoleranțelor alimentare la copii. Delimitări conceptuale


Pag. 29-39

Chicuş Sorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2022


Rezumat

La momentul actual, sunt publicate diverse studii care susțin faptul că a trai o viață cu alergii sau intoleranțe alimentare reprezintă o provocare mentală ce are ca punct central controlul constant a ceea ce consumă sau evită să consume bolnavul. Această problemă afectează, atât din punct de vedere emoțional, cât și social, starea de bine și calitatea vieții. Studiile existente au relevat un impact important, din punct de vedere psihosocial, asupra copiilor, adolescenților și a familiilor lor. Cele mai notabile efecte s-au observat asupra activităților zilnice și a socializării familiilor în care există copii cu astfel de probleme. Impactul constă în frică intensă, anxietate, furie și frustrare. Pentru parinții copiilor cu alergii alimentare, este înspăimântător să participe cu copilul la o petrecere, să meargă în parc, să îl ducă la școală sau la orice altă activitate. În acest articol, vor fi prezentate noțiunile legate de alergii și intoleranțe alimentare și efectele psihologice declanșate de acestea.

At present, there are various studies that claim that living a life with allergies or food intolerances is a mental challenge that focuses on constant control of what consumes or avoids the patient to consume. This problem affects both emotionally and socially the state of well-being and the quality of life.Existing studies have revealed a psychosocially important impact on children, adolescents and their families. The most notable effects were observed on the daily activities and socialization of families with children with such problems. The impact is intense fear, anxiety, anger and frustration. For parents of children with food allergies, it is frightening to take part in a party, go to the park, take them to school or do anything else. In this article we will present the notions of food allergies and intolerances and the psychological effects triggered by them.

Cuvinte-cheie
alergie, intoleranță alimentară, anxietate, depresie, agresivitate, probleme sociale, integrare în gradiniță sau școală, stres personal, șoc anafilactic, stres familial,

allergy, food intolerance, anxiety, depression, aggression, social problems, integration into kindergarten or school, personal stress, anaphylactic shock, family stress