Articolul precedent |
Articolul urmator |
247 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 08:35 |
SM ISO690:2012 CHICUŞ, Sorina. Intervenția psihologică în cazul intoleranțelor alimentare la copii. Delimitări conceptuale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 29-39. ISBN 978-9975-46-394-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol. 17, Partea 2, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 29-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La momentul actual, sunt publicate diverse studii care susțin faptul că a trai o viață cu alergii sau intoleranțe alimentare reprezintă o provocare mentală ce are ca punct central controlul constant a ceea ce consumă sau evită să consume bolnavul. Această problemă afectează, atât din punct de vedere emoțional, cât și social, starea de bine și calitatea vieții. Studiile existente au relevat un impact important, din punct de vedere psihosocial, asupra copiilor, adolescenților și a familiilor lor. Cele mai notabile efecte s-au observat asupra activităților zilnice și a socializării familiilor în care există copii cu astfel de probleme. Impactul constă în frică intensă, anxietate, furie și frustrare. Pentru parinții copiilor cu alergii alimentare, este înspăimântător să participe cu copilul la o petrecere, să meargă în parc, să îl ducă la școală sau la orice altă activitate. În acest articol, vor fi prezentate noțiunile legate de alergii și intoleranțe alimentare și efectele psihologice declanșate de acestea. |
||||||
Cuvinte-cheie alergie, intoleranță alimentară, anxietate, depresie, agresivitate, probleme sociale, integrare în gradiniță sau școală, stres personal, șoc anafilactic, stres familial, allergy, food intolerance, anxiety, depression, aggression, social problems, integration into kindergarten or school, personal stress, anaphylactic shock, family stress |
||||||
|