Articolul precedent |
Articolul urmator |
385 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 11:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.03:159.922.7 (2) |
Educație (14334) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 OLTEANU, Ludmila, AXENTII, Ioana Aurelia. Valorificarea teoriei intelgenților multiple și implicațiile lor educaționale. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 101-105. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.03:159.922.7 | ||||||
Pag. 101-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Capacitatea cognitivă a omului, în concepția cercetătorului Gardner H., constituie un ansamblu de abilități, talente, deprinderi mentale. Inteligența, definită de cercetător, constituie ”o cale prin care un individ poate să își rezolve problemele de viață reală, abilitatea de a crea sau de a oferi un produs sau un serviciu, potențialul de a găsi sau de a crea soluții care să faciliteze achiziția de cunoaștere nouă” (Howard Gardner, 2007). Inteligența nu trebuie concepută ca un construct unidimensional, ci ca o serie de nouă inteligențe: inteligența verbală sau lingvistică, inteligența logică sai matematică, inteligența muzicală sau ritmică, inteligența vizuală sau spațială, inteligența naturalistă, inteligența corporală sau kinestezică, inteligența intrapersonală sau inteligența autocunoașterii, inteligența interpersonală sau inteligența interacțiunilor sociale, inteligența existențială. Acceptarea și valorificarea teoriei inteligențelor multiple are o serie de implicații educaționale. Celor 9 tipuri de inteligență li se pot asocia anumite domenii de aplicabilitate respectiv vocații. Valorificarea teoriei inteligențelor multiple facilitează procesul educațional, elevii participă la propria formare. |
||||||
Cuvinte-cheie Inteligențele multiple, intrapersonal, corporal-kinestezică, interpersonal, existențial, flexibil, multiple intelligences, intrapersonal, corporal-kinesthetic, interpersonal, existential, Flexible |
||||||
|