Valorificarea teoriei intelgenților multiple și implicațiile lor educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
385 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 11:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03:159.922.7 (2)
Educație (14334)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
OLTEANU, Ludmila, AXENTII, Ioana Aurelia. Valorificarea teoriei intelgenților multiple și implicațiile lor educaționale. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 101-105. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Valorificarea teoriei intelgenților multiple și implicațiile lor educaționale

The importance of the teory of multiple intelligences and their educational imnplications

CZU: 37.03:159.922.7

Pag. 101-105

Olteanu Ludmila, Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Capacitatea cognitivă a omului, în concepția cercetătorului Gardner H., constituie un ansamblu de abilități, talente, deprinderi mentale. Inteligența, definită de cercetător, constituie ”o cale prin care un individ poate să își rezolve problemele de viață reală, abilitatea de a crea sau de a oferi un produs sau un serviciu, potențialul de a găsi sau de a crea soluții care să faciliteze achiziția de cunoaștere nouă” (Howard Gardner, 2007). Inteligența nu trebuie concepută ca un construct unidimensional, ci ca o serie de nouă inteligențe: inteligența verbală sau lingvistică, inteligența logică sai matematică, inteligența muzicală sau ritmică, inteligența vizuală sau spațială, inteligența naturalistă, inteligența corporală sau kinestezică, inteligența intrapersonală sau inteligența autocunoașterii, inteligența interpersonală sau inteligența interacțiunilor sociale, inteligența existențială. Acceptarea și valorificarea teoriei inteligențelor multiple are o serie de implicații educaționale. Celor 9 tipuri de inteligență li se pot asocia anumite domenii de aplicabilitate respectiv vocații. Valorificarea teoriei inteligențelor multiple facilitează procesul educațional, elevii participă la propria formare.

The cognitive capacity of man, according to the researcher Gardner H., is a set of abilities, talents, mental skills. ). Intelligence should not be conceived as a one-dimensional construct, but as a series of nine intelligences: verbal or linguistic intelligence, logical or mathematical intelligence, musical or rhythmic intelligence, visual or spatial intelligence, naturalistic intelligence, bodily or kinesthetic, intelligence, self-interpersonal intelligence or self-intelligence , interpersonal intelligence or the intelligence of social interactions, existential intelligence. Accepting and capitalizing on the theory of multiple intelligences has a number of educational implications that target the school curriculum from a new perspective in which teachers can carry out quality activities, because students participate in their own training according to personal interests.

Cuvinte-cheie
Inteligențele multiple, intrapersonal, corporal-kinestezică, interpersonal, existențial, flexibil,

multiple intelligences, intrapersonal, corporal-kinesthetic, interpersonal, existential, Flexible