Articolul precedent |
Articolul urmator |
437 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 20:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.947.5 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 CRACIUN , Alisa, AXENTII, Ioana Aurelia. Abordări contemporane cu privire la formele și tipurile de motivații specifice procesului de învăţământ. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 97-100. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.947.5 | ||||||
Pag. 97-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evoluția ştiinţei şi tehnicii în toate domeniile de activitate a omului şi accelerarea continuă a ritmului de viaţă a acestuia în secolul XXI constituie imperativul adaptării continue a obiectivelor şcolii, a conţinutului, formelor şi metodelor de învăţământ etc. Aceste schimbări radicale influenţează elevii schimbându-le atitudinea, făcându-i mai activi, mai conştienți și mai responsabili de succesul lor școlar. Un impact deosebit pentru elevîl are motivația secundară care îi ajută să se integreze în mediul social, motivaţie intrinsecă când copilul învață fiind singur convins de necesitatea asimilării cunoștințelor și motivația extrinsecă atunci când elevul învață pentru notă. După locul pe care-l ocupă motivaţia în organizarea activităţii de învăţare se mai disting: motivele stimulatorii (lauda, încurajarea, aprecierea obiectivă, respectul opiniei); motive inhibitive (situaţii contradictorii, teama de notă, pedeapsa, indiferenţa, monotonia); motive adaptive şi dezadaptive. Motivaţia fiind legată de trebuinţele imediate ale elevilor fac ca cercetătorii să distingă: motivația cognitivă, motivația afectivă, motivația pozitivă și motivația negativă. |
||||||
Cuvinte-cheie motivaţie, motivaţie extrinsecă, motivaţie intrinsecă, proces de învățământ, motivation, extrinsic motivation, intrinsic motivation, educational process |
||||||
|