Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() MANOLE, Ionuț Constantin. Implicații ale constructivismului în didactica informaticii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 253-262. ISBN 978-9975-46-393-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 1, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 253-262 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Constructivismul este o teorie a învățării, care afirmă că educabilii construiesc cunoștințele, și nu doar primesc și stochează cunoștințele transmise de către cadrul didactic.Constructivismul a fost foarte influent în predarea științelor și a matematicii, dar mai puțin în predarea informaticii. Articolul prezent studiază constructivismul în contextul științei informaticii și arată modul în care teoria poate constitui o bază pentru dezbaterea problemelor și pentru evaluarea propunerilor. O astfel de analiză a constructivismului în predarea noțiunilor informatice conduce la următoarele două afirmații: (1) elevii nu dețin un model eficient al funcționării unui computer; (2) computerele formează o realitate ontologică accesibilă. Concluziile care apar din aceste afirmații sunt: (a) modelele trebuie să fie predate în mod explicit; (b) modelele trebuie predate înaintea procesului de abstractizare; (c) nu este benefic să i se permită realității calculatorului, care devine seducătoare, să înlocuiască construcția de modele. |
||||||
Cuvinte-cheie conținuturi ale educației, metodologie, teorii, constructivism, informatica, contents of education, methodology, theory, constructivism, computer science |
||||||
|