Implicații ale constructivismului în didactica informaticii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
221 0
SM ISO690:2012
MANOLE, Ionuț Constantin. Implicații ale constructivismului în didactica informaticii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 253-262. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Implicații ale constructivismului în didactica informaticii


Pag. 253-262

Manole Ionuț Constantin
 
Colegiul Național "Kemal Ataturk", Medgidia
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2022


Rezumat

Constructivismul este o teorie a învățării, care afirmă că educabilii construiesc cunoștințele, și nu doar primesc și stochează cunoștințele transmise de către cadrul didactic.Constructivismul a fost foarte influent în predarea științelor și a matematicii, dar mai puțin în predarea informaticii. Articolul prezent studiază constructivismul în contextul științei informaticii și arată modul în care teoria poate constitui o bază pentru dezbaterea problemelor și pentru evaluarea propunerilor. O astfel de analiză a constructivismului în predarea noțiunilor informatice conduce la următoarele două afirmații: (1) elevii nu dețin un model eficient al funcționării unui computer; (2) computerele formează o realitate ontologică accesibilă. Concluziile care apar din aceste afirmații sunt: (a) modelele trebuie să fie predate în mod explicit; (b) modelele trebuie predate înaintea procesului de abstractizare; (c) nu este benefic să i se permită realității calculatorului, care devine seducătoare, să înlocuiască construcția de modele.

Constructivism is a theory of learning that states that educators build knowledge, and not only receive and store the knowledge delivered by the teacher. Constructivism was very influential in teaching science and mathematics, but less in teaching computer science. The following paper studies the constructivism in the area of computer science and presents how theory can be made a solid basis for analysing issues and evaluate the emergent proposals. Such an analysis of constructivism in teaching computer science leads to the following two assertions: (1) students do not have an effective model of computer functioning and (2) computers form an accessible ontological reality. The conclusions that emerge from these statements are: (a) models must be explicitly taught; (b) the patterns must be taught before the abstraction process; (c) the reality of the computer, which becomes seductive, it is not beneficial to be allowed to replace the construction of models.

Cuvinte-cheie
conținuturi ale educației, metodologie, teorii, constructivism, informatica,

contents of education, methodology, theory, constructivism, computer science