Child rights education in preschool education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
257 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-23 15:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.035 (9)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
ENACHE, Oana Iuliana, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Educația pentru drepturile copilului în învățământul preșcolar. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 336-342. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Child rights education in preschool education

Educația pentru drepturile copilului în învățământul preșcolar

CZU: 373.2.035

Pag. 336-342

Enache Oana Iuliana12, Haheu-Munteanu Eufrosinia2
 
1 Şcoala Gimnazială „Elena Doamna” Tecuci, Galaţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2022


Rezumat

Education for the rights of the child is a necessity in the context of the challenges of contemporary society. Globalization, multilingualism and multiculturalism, socioeconomic polarization of members of society are problems that the school institution must find solutions by preparing individuals for these new social contexts, to adapt to change. This desideratum of education is expressed by the mission assumed by the National Education Law no. 1/2011, on "training, through education, of the mental infrastructure of Romanian society, in accordance with the new requirements, derived from Romania's status as a member country of the European Union and functioning in the context of globalization, and sustainable generation of a national human resource highly competitive, able to function efficiently in current and future society. " (art. 1, paragraph 2), in accordance with the educational ideal of the Romanian school: “free, integral and harmonious development of human individuality, formation of autonomous personality and assuming a system of values that are necessary for personal fulfillment and development entrepreneurship, for active citizen participation in society, for social inclusion and for employment on the labor market ”(Art. 1., paragraph 3).

Educaţia pentru drepturile copilului constituie o necesitate în contextul provocărilor societăţii contemporane. Globalizarea, multilingvismul şi multiculturalismul, polarizarea socioeconomică a membrilor societăţii sunt probleme la care instituţia şcolii trebuie să gaseasă soluţii prin pregatirea indivizilor pentru aceste noi contexte sociale, pentru adaptarea la schimbare. Acest deziderat al educaţiei este exprimat de misiunea asumată prin Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, de „formare, prin educație, a infrastructurii mentale a societății românești, în acord cu noile cerințe, derivate din statutul României de țară membră a Uniunii Europene și din funcționarea în contextul globalizării, și de generare sustenabilă a unei resurse umane naționale înalt competitive, capabilă să funcționeze eficient în societatea actuală și viitoare.” (art. 1, alin. 2), în concordanţă cu idealul educaţional al şcolii româneşti: „dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, formarea personalității autonome și asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii” (Art. 1., alin. 3).

Cuvinte-cheie
preschool education, children's rights, communication, democracy, society,

educație preșcolară, drepturile copilului, comunicare, democraţie, societate