Articolul precedent |
Articolul urmator |
257 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-23 15:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.035 (9) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 ENACHE, Oana Iuliana, HAHEU-MUNTEANU, Eufrosinia. Educația pentru drepturile copilului în învățământul preșcolar. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 336-342. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.035 | ||||||
Pag. 336-342 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Education for the rights of the child is a necessity in the context of the challenges of contemporary society. Globalization, multilingualism and multiculturalism, socioeconomic polarization of members of society are problems that the school institution must find solutions by preparing individuals for these new social contexts, to adapt to change. This desideratum of education is expressed by the mission assumed by the National Education Law no. 1/2011, on "training, through education, of the mental infrastructure of Romanian society, in accordance with the new requirements, derived from Romania's status as a member country of the European Union and functioning in the context of globalization, and sustainable generation of a national human resource highly competitive, able to function efficiently in current and future society. " (art. 1, paragraph 2), in accordance with the educational ideal of the Romanian school: “free, integral and harmonious development of human individuality, formation of autonomous personality and assuming a system of values that are necessary for personal fulfillment and development entrepreneurship, for active citizen participation in society, for social inclusion and for employment on the labor market ”(Art. 1., paragraph 3). |
||||||
Cuvinte-cheie preschool education, children's rights, communication, democracy, society, educație preșcolară, drepturile copilului, comunicare, democraţie, societate |
||||||
|