Imaginea – elementul de fuziune dintre televiziune și presa tipărită
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
239 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 14:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
654.17+070.32 (1)
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126)
Ziare. Presă. Jurnalism (562)
SM ISO690:2012
GUZUN, Mihail. Imaginea – elementul de fuziune dintre televiziune și presa tipărită. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2022, nr. 11(01), pp. 119-123. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5816622
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării)
Numărul 11(01) / 2022 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454

Imaginea – elementul de fuziune dintre televiziune și presa tipărită

Image as the fusion element between television and the print media

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5816622
CZU: 654.17+070.32

Pag. 119-123

Guzun Mihail
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 octombrie 2022


Rezumat

Autorul și-a propus să examineze imaginea fotografică ca element de fuziune dintre două instituții constituente ale sistemului mediatic, și anume – presa scrisă și televiziunea. Fiecare dintre aceste două „instrumente/ canale” ale massmediei dispune de modalitățile sale specifice de reflectare a realității (bunăoară, la presa print și designul are o pondere comunicativă importantă), dar totodată pot fi identificate și elemente comune pentru ambele părți. Unul dintre aceste elemente este imaginea (fotografia, infograficele) care, după unii experți, valorează cât un text alcătuit dintr-o mie, ba chiar din trei mii de cuvinte. Imaginea este ceea ce „leagă împreună”, într-un ansamblu ambele părți, este, în viziunea autorului, componenta care îngemănează mesajul „tipărit” cu mesajul „televizat”.

The author aims to examine the photographic image as an element of fusion between two constituent institutions of the media system, namely, the print media and television. Each of these two “tools / channels” of the media has its own specific ways of reflecting reality (for example, in the print media the design also has an important communicative weight), but, at the same time, common elements can be identified for both parties. One of these elements is the image (photo, infographics) which, according to some experts, is worth as much as a text made up of a thousand, even three thousand words. The image is what “binds together” both sides, as a whole, it is in the author's vision, the component that twins the “printed” message with the “televised” message.

Cuvinte-cheie
presă tipărită, televiziune, imagine, fotografie, sistem mediatic, infograficе, fotoreportaj, reportaj televizat,

print media, television, image, photography, media system, Infographics, photo report, television report