Educația prin film – o metoda moderna de stimulare a cunoștințelor în rândul tinerilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
262 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 23:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.43.05:37.02 (1)
Divertisment. Jocuri. Sport (1706)
Probleme generale de didactică și metodică (1235)
SM ISO690:2012
MARGINEANU, Virgiliu, TIPA, Violeta. Educația prin film – o metoda moderna de stimulare a cunoștințelor în rândul tinerilor. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, p. 31. ISBN 978-9975-117-80-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021

Educația prin film – o metoda moderna de stimulare a cunoștințelor în rândul tinerilor

CZU: 791.43.05:37.02

Pag. 31-31

Margineanu Virgiliu, Tipa Violeta
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 6 octombrie 2022


Rezumat

Filmele documentare și festivalurile de film pot constitui instrumente importante de transformare, prin prezentarea unor viziuni distincte. Atunci când persoanele au posibilitatea de a vedea lumea într-un mod diferit și atunci când pot să pună la îndoială sursa convingerilor lor, acest fapt reprezintă un început al schimbării sociale. Filmele prezentate la festivalurile de film documentar acoperă o sferă largă de istorii, inclusiv situații provocatoare, precum și victorii individuale și colective, care rezultă adesea din atitudini de curaj, de creativitate și de solidaritate. Chestiunile sociale, economice, politice, de drepturile omului etc. își găsesc cu toate loc în programele festivalurilor. Filmul documentar reprezintă o formă valoroasă de prezentare a unor istorii, în special datorită capacității sale de a aborda și de a antrena audiența cu emoții. Redarea istoriilor noastre este cu adevărat importantă, iar ascultarea istoriilor noastre este și ea cu adevărat importantă, pentru că reprezintă ceea ce ne leagă, om cu om. Toate aceste istorii sunt istorii umane. Filmele documentare oferă materie pentru reflecție, modificându-ne opiniile anterioare și oferindu-ne posibilitatea de a anticipa viitorul. Festivalurile de film documentar îi acomodează pe oameni cu agende precise, dar pot fi și niște platforme perfecte pentru a aduna tineri în jurul lor. Conținând o sferă largă de teme care să atragă o diversitate de spectatori, ele răspund la ceea ce caută oamenii: noutate, provocare sau afirmare. Învățarea în afara școlii poate fi încadrată în învățarea pentru supraviețuire atunci când oamenii dezvoltă strategii de cooperare într-o lume construită ca să-i excludă; învățarea pentru luptă are loc atunci când un grup dezvoltă semnificația instaurării și a reinstaurării opresiunii lor, și a modului în care acest grup dezvoltă contraargumente și strategii pentru combaterea opresiunii. Așa cum aceste festivaluri oferă informații și perspective alternative și încurajează gândirea critică, ele promovează învățarea pentru supraviețuire.

Cuvinte-cheie
impact, festival, film documentar, educaţie, gândire critică