Transpoziția didactică în facilitarea activității de învățare a elevilor de vârstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
353 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 18:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:373.3 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Transpoziția didactică în facilitarea activității de învățare a elevilor de vârstă școlară mică. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.2, pp. 27-31. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.2, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Transpoziția didactică în facilitarea activității de învățare a elevilor de vârstă școlară mică

CZU: 37.015:373.3

Pag. 27-31

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 septembrie 2022


Rezumat

Tendințele actuale de dezvoltare a societății generează modificări în paradigmele cunoașterii cu impact asupra redimensionării conținutului învățământului. Rigorile privind selectarea și ordonarea faptelor științifice rezonează raportul dintre conținutul învățământului și conținutul științelor sau teoriilor avansate racordate la finalitățile educaționale. Transpoziția didactică intervine ca o modalitate creativă de adaptare a progreselor științei la conținuturile de bază și modurile de organizare a activității de învățare a elevilor. Rolul cadrului didactic constă în facilitarea activității de învățare a elevilor de vârstă școlară mică prin crearea climatului favorabil învățării, asigurarea și organizarea resurselor, echilibrarea componentelor intelectuale și emoționale ale învățării. Eficiența didacticizării corelează cu creativitatea pedagogică privind selectarea și transferabilitatea valorilor cunoașterii în contexte de învățare de maximizare a activității cognitive a elevilor.

The current development trends of the society generate changes in the paradigms of knowledge with an impact on the resizing of the content of education. The rigors of selecting and ordering scientific facts resonate with the relationship between the content of education and the content of advanced sciences or theories related to educational purposes. The didactic transposition intervenes as a creative way of adapting the progress of science to the basic contents and the ways of organizing the learning activity of the students. The role of the teacher is to facilitate the learning activity of young schoolchildren by creating a favorable climate for learning, ensuring and organizing resources, balancing the intellectual and emotional components of learning. The efficiency of teaching correlates with pedagogical creativity regarding the selection and transferability of knowledge values in learning contexts to maximize students' cognitive activity.

Cuvinte-cheie
cunoaştere, transpoziție didactică, activitate de învățare, conținutul învățământului, elevi de vârstă şcolară mică,

knowledge, didactic transposition, learning activity, educational content, pupils of low school age