Articolul precedent |
Articolul urmator |
542 92 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-13 19:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (302) |
Psihologie (3511) |
SM ISO690:2012 BĂIAȘU, Alina Gabriela. Identitate și personalitate în adolescență. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 94-99. ISBN 978-9975-76-398-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dialog intercultural polono-moldovenesc Vol. V, nr.1, 2022 |
||||||
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc" Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 94-99 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările majore din cadrul societăţii româneşti şi ritmul trepidant de viaţă îşi pun amprenta asupra personalităţii în formare a adolescenţilor. În căutarea propriei identităţi, adolescentul oscilează, din punct de vedere al comportamentului, între copilărie şi maturitate, fiind însă întors mai mult cu faţa spre adult. Din acest motiv, apar diverse conflicte determinate de neconcordanţa între ce vrea şi ce crede adolescentul că poate să facă şi ceea ce îi este îngăduit de către adult. Dezvoltarea abilităţilor emoţionale şi sociale ale adolescenţilor este importantă deoarece îi ajută la formarea şi menţinerea relaţiilor cu ceilalţi, le permite să se integreze în mediul în care trăiesc – grupul de la şcoală, grupul de prieteni, familie, previne apariţia problemelor emoţionale şi de comportament. Lecţiile emoţionale pe care le învăţăm în copilărie, acasă şi la şcoală ne modelează circuitele emoţionale, sporindu-ne sau diminuându-ne adaptabilitatea emoţională. Prin urmare, copilăria şi adolescenţa sunt perioade optime pentru a ne forma acele obiceiuri emoţionale esenţiale care îşi vor pune amprenta mai apoi pe întreaga existenţă. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenta, identitate, personalitate, adolescence, self-identity, personality |
||||||
|