Dimensiunea curriculară – componentă esențială a calității procesului de formareprofesională a angajaților Inspectoratului General pentru Situații de Urgență
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
304 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 14:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091:614.8 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2600)
Accidente. Riscuri. Hazarduri. Prevenirea accidentelor. Protecţie personală. Siguranţă (125)
SM ISO690:2012
PEŢA, Cezar, CIUMAC, Andrian. Dimensiunea curriculară – componentă esențială a calității procesului de formareprofesională a angajaților Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. In: Legea şi Viaţa, 2022, nr. 7-8(367-368), pp. 43-50. ISSN 2587-4365. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6988457
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 7-8(367-368) / 2022 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Dimensiunea curriculară – componentă esențială a calității procesului de formareprofesională a angajaților Inspectoratului General pentru Situații de Urgență

Curriculum dimension an essential component of the quality of the vocational training process of employees of the General Inspectorate for Emergency Situations

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6988457
CZU: 378.091:614.8

Pag. 43-50

Peţa Cezar1, Ciumac Andrian23
 
1 Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa,
2 Centrul Republican de Instruire al IGSU al MAI,
3 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 septembrie 2022


Rezumat

Dimensiunea curriculară, în condiția unei gestionări optime, reprezintă un pilon fundamental al strategiei de eficientizare a calităţii învăţării în cadrul Centrului Republican de Instruire al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, dat fiind faptul că această dimensiune permite în mod incontestabil obţinerea de rezultate superioare, spre satisfacerea nevoilor şi aşteptărilor beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai educaţiei. Anume prin intermediul curriculumului axat pe competenţe, pe contexte reale de activitate profesională şi învăţare interactivă se asigură în mod eficient realizarea procesului metodic şi succesiv de învăţare, dezvoltare şi formare, bazat pe finalităţi.

The curricular dimension, in the condition of an optimal management, represents a fundamental pillar of the strategy of efficiency of the learning quality within the Republican Training Center of the General Inspectorate for Emergency Situations, given the fact that this dimension unquestionably allows for the achievement of superior results, compared to standards and towards the satisfaction of the needs and expectations of the direct and indirect beneficiaries of education, namely through the curriculum focused on competencies, on real contexts of professional activity and interactive learning, the methodical and successive process of learning, development and training, based on finalities, is effectively ensured.

Cuvinte-cheie
calitate, competențe, Managementul calităţii, curriculum, dimensiune,

Quality, competences, quality management, curriculum, dimension