Specific methods and techniques of intervention in adolescents with SEN
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
330 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-25 15:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (301)
Psihologie (3510)
SM ISO690:2012
TIMOFEI, Pașa, CALANGEA, Angela. Metode și tehnici specifice de intervenție la adolescenții cu CES. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 146-151. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Specific methods and techniques of intervention in adolescents with SEN

Metode și tehnici specifice de intervenție la adolescenții cu CES

CZU: 159.922.8

Pag. 146-151

Timofei Pașa1, Calangea Angela2
 
1 Școala Gimnazială Specială nr. 14, Tulcea,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

Adolescence is a time of great emotional as well as psychological changes, emerging sexuality and important life choices regarding employment and education. During this transition period, adolescents and especially those with disabilities may be vulnerable in society. International development programs tend to focus on young students or adults, without paying particular attention to the needs and interests of adolescents. This can negatively affect opportunities for teenagers to develop their skills as well as to participate in community life. Key factors influencing personal development and socialization often include the attitude and behavior of parents, family members and colleagues, and traditional social or community values. The costs of exclusion are significant for both the individual and society. Children and adolescents with disabilities are at the heart of efforts to build inclusive societies, have the same rights as others, and can be agents of change and self-determination, not just beneficiaries. Moreover, excluded children and adolescents will become adults with less chances to work, with poorer health outcomes and who are more dependent on their families and government services.

Adolescența este o perioadă cu foarte mari schimbări emoționale precum și psihologice, de sexualitate emergentă și de alegeri importante de viață cu privire la ocuparea forței de muncă și educație. În această perioadă de tranziție, adolescenții și mai ales cei cu dizabilități pot fi vulnerabili în societate. Programele de dezvoltare internațională tind să se focuseze asupra elevilor mici sau adulților, fără o atenție deosebită la nevoile și interesele adolescenților. Acest aspect poate afecta negativ oportunitățile pentru adolescenți de a-și dezvolta abilitățile precum și de a participa la viața comunității. Factorii cheie care influențează dezvoltarea personală și socializarea includ adesea atitudinea și comportamentul părinților, membrilor familiei și colegilor și valorile tradiționale sociale sau comunitare. Costurile excluderii sunt semnificative atât pentru individ, cât și pentru societate. Copiii și adolescenții cu dizabilități aparțin în centrul eforturilor de a construi societăți incluzive, dețin aceleași drepturi ca și alții și pot fi agenți ai schimbării și autodeterminării, nu doar beneficiarii. Mai mult, copiii și adolescenții excluși vor deveni adulți cu șanse mai mici de a lucra, cu rezultate mai slabe pentru sănătate și care sunt mai dependenți de familiile lor și de serviciile guvernamentale.

Cuvinte-cheie
SEN, special education, Strategies, deficiency, disability,

CES, învățământ special, strategii, deficienţă, dizabilitate