Traseul de profesionalizare al cadrelor didactice din perspectiva dezvoltării carierei profesionale didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
443 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 10:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13:371.14+37.047 (1)
Educație (14647)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
SM ISO690:2012
PERLIMAN, Victoria. Traseul de profesionalizare al cadrelor didactice din perspectiva dezvoltării carierei profesionale didactice. In: Conferința științifică studențească cu participare internațională, 20 aprilie 2022, Chişinău. Chişină: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția LXXI, pp. 427-433. ISBN 978-9975-76-394-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferința științifică studențească cu participare internațională
Ediția LXXI, 2022
Conferința "Conferința științifică studențească cu participare internațională"
Chişinău, Moldova, 20 aprilie 2022

Traseul de profesionalizare al cadrelor didactice din perspectiva dezvoltării carierei profesionale didactice

CZU: 371.13:371.14+37.047

Pag. 427-433

Perliman Victoria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2022


Rezumat

Profesionalizarea cadrelor didactice a devenit un fenomen răspândit, în ultimele decenii, în Republica Moldova, datorită schimbărilor de paradigme din sistemul de învățământ. Astfel, conceptul a obținut o importanță majoră în formarea și dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice, punând accent pe redefinirea radicală a abilităților, deprinderilor, competențelor, valorilor etc, obținute în procesul formării inițiale, care va permite o dezvoltare de succes a carierei profesionale didactice. Deoarece, obiectivul central al profesionalizării carierei didactice este acela de a legitima рrоfеsiа didасtiсă la nivelul рrоfеsiilоr sосiаlе.

The professionalization of teachers has become a widespread phenomenon in the Republic of Moldova in recent decades, due to the paradigm changes in the education system. The concept has thus gained major importance in the continuing training and professional development of teachers, focusing on radically redefining the skills, skills, competences, values, etc. acquired in the initial training process, which will enable a successful career development in the teaching profession. Because, the central objective of professionalizing teaching careers is to legitimize the teaching profession in the social professions.

Cuvinte-cheie
traseu, profesionalizare, formare iniţială, formare continuă, perfecţionare, carieră, dezvoltarea carierei etc,

path, professionalization, initial training, continuing training, perfecting, career, career development etc