Strategii de dezvoltare a creativității la specialistul în educație fizică și sport
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
595 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 16:01
SM ISO690:2012
VOLCU, Irina, VOLCU, Gheorghe. Strategii de dezvoltare a creativității la specialistul în educație fizică și sport. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 109-110. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Strategii de dezvoltare a creativității la specialistul în educație fizică și sport

Strategies of creativity development to the physical education and sports specialist


Pag. 109-110

Volcu Irina, Volcu Gheorghe
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Actualitatea. În contextul profundelor transformări ce au loc in societate și al cerinței de integrare a ei în ansamblul structural al lumii contemporane, în care nevoia de resurse naturale devine tot mai acută, una dintre multiplele soluții care se impun este valorificarea într-o mare măsura a potențialului creativ al individului. Școala modernă pune în centrul preocupărilor sale formarea personalității creatoare, a aptitudinilor native specifice fiecărui elev, pe care trebuie să le dezvolte până la limita superioară a capacitaților, printr-o activitate proprie cât mai bogată, cât mai sistematic organizată și cât mai potrivită cu aceste aptitudini. Lucrarea urmărește scopul identificării unor strategii moderne privind dezvoltarea potențialului creativ la specialistul în educație fizică și sport. Astfel au fost utilizate următoarele metode de cercetare: studiul literaturii de specialitate, chestionarea sociologică, metoda grafică și tabelară, metoda statistico-matematică. Rezultatele. Specificul învățării creative constă în aproprierea maximală de modelul cunoașterii active, prin explorare, ipoteză, deducție, punere și rezolvare de probleme, dar și de realizare practică, de proiecte transformative, sarcini pe care studenții le-au îndeplinit, fiind evaluați cu ajutorul chestionarului de aptitudini creative. Creșterea rezultatelor se datorează modului de predare-învățare-evaluare prin aplicarea strategiilor moderne. Concluzionând, putem spune că utilizarea strategiilor activ-participative conduce la dezvoltarea gândirii critice a studenților, ceea ce are un rol important în procesul de pregătire a specialiștilor în domeniul educației fizice și sportului, deoarece, pentru a obține rezultate remarcabile, este nevoie de a gândi și a acționa creativ în orice situație. Dezvoltarea creativității studenților în vederea obținerii de performanțe presupune o schimbare de viziune în practica pedagogică, bazată pe utilizarea unor strategii didactice moderne, care să-i pună pe studenți în situații concrete de comunicare, rezolvare de probleme, realizarea unor produse originale etc.

Actuality. In the context of profound transformations taking place in society, and of the demand to integrate it into the structural overall of the contemporary world, where the need for natural resources is becoming more and more acute, one of the many solutions which is imposed is the valorisation to a large extent of the creative potential of the individual. The modern school puts in the centre of its preoccupations the formation of the creative personality, of the native skills specific to each student, which they must develop to the higher limit of their capacities, through their own richest, more systematically organized activity and most appropriate to these skills. The paper aims at identifying some modern strategies for developing the creative potential of the specialist in physical education and sports. Thus, the following research methods were used: study of specialized literature, sociological questioning, tabular, graphic, statistical and mathematical method. Results. The specifics of creative learning is like a maximal approach of the active knowledge model through exploration, hypothesis, deduction, asking and solving problems, as well as practical realization, transformative projects, tasks that the students have fulfilled, being evaluated with the help of the questionnaire of creative attitudes. The increase of the results is due to the teaching-learning-evaluation way by applying modern strategies. Concluding, we can say that the use of active - participatory strategies leads to the development of students' critical thinking, which has an important role in the training process of specialists in the field of physical education and sports, because, in order to achieve remarkable results, it is necessary to think and act creatively in any situation. Developing the students' creativity in order to achieve performance requires a change of vision in pedagogical practice, based on the use of modern didactic strategies that put students in concrete situations of communication, problem solving, the realization of original products, etc.

Cuvinte-cheie
strategii, potenţial creativ, educație fizică, specialist, performanţă,

Strategies, creative potential, physical education, specialist, performance