Articolul precedent |
Articolul urmator |
595 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 16:01 |
SM ISO690:2012 VOLCU, Irina, VOLCU, Gheorghe. Strategii de dezvoltare a creativității la specialistul în educație fizică și sport. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 109-110. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 109-110 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. În contextul profundelor transformări ce au loc in societate și al cerinței de integrare a ei în ansamblul structural al lumii contemporane, în care nevoia de resurse naturale devine tot mai acută, una dintre multiplele soluții care se impun este valorificarea într-o mare măsura a potențialului creativ al individului. Școala modernă pune în centrul preocupărilor sale formarea personalității creatoare, a aptitudinilor native specifice fiecărui elev, pe care trebuie să le dezvolte până la limita superioară a capacitaților, printr-o activitate proprie cât mai bogată, cât mai sistematic organizată și cât mai potrivită cu aceste aptitudini. Lucrarea urmărește scopul identificării unor strategii moderne privind dezvoltarea potențialului creativ la specialistul în educație fizică și sport. Astfel au fost utilizate următoarele metode de cercetare: studiul literaturii de specialitate, chestionarea sociologică, metoda grafică și tabelară, metoda statistico-matematică. Rezultatele. Specificul învățării creative constă în aproprierea maximală de modelul cunoașterii active, prin explorare, ipoteză, deducție, punere și rezolvare de probleme, dar și de realizare practică, de proiecte transformative, sarcini pe care studenții le-au îndeplinit, fiind evaluați cu ajutorul chestionarului de aptitudini creative. Creșterea rezultatelor se datorează modului de predare-învățare-evaluare prin aplicarea strategiilor moderne. Concluzionând, putem spune că utilizarea strategiilor activ-participative conduce la dezvoltarea gândirii critice a studenților, ceea ce are un rol important în procesul de pregătire a specialiștilor în domeniul educației fizice și sportului, deoarece, pentru a obține rezultate remarcabile, este nevoie de a gândi și a acționa creativ în orice situație. Dezvoltarea creativității studenților în vederea obținerii de performanțe presupune o schimbare de viziune în practica pedagogică, bazată pe utilizarea unor strategii didactice moderne, care să-i pună pe studenți în situații concrete de comunicare, rezolvare de probleme, realizarea unor produse originale etc. |
||||||
Cuvinte-cheie strategii, potenţial creativ, educație fizică, specialist, performanţă, Strategies, creative potential, physical education, specialist, performance |
||||||
|