Politici de promovare a educației antreprenoriale – contribuție esențială la dezvoltarea economică a țării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
460 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 19:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
A20+I28+L26 (1)
RELIGIE. TEOLOGIE (796)
Islam (116)
Iudaism (59)
SM ISO690:2012
VELIŞCO, Nadejda. Politici de promovare a educației antreprenoriale – contribuție esențială la dezvoltarea economică a țării. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 15, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 15, Vol.1, pp. 142-148. ISBN 978-9975-3529-7-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 15, Vol.1, 2021
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
15, Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2021

Politici de promovare a educației antreprenoriale – contribuție esențială la dezvoltarea economică a țării

CZU: A20+I28+L26

Pag. 142-148

Velişco Nadejda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2022


Rezumat

Studiul actual este dedicat politicilor guvernamentale în domeniul promovării educației antreprenoriale ca o problemă a performanței extrem de necesară în dezvoltarea economică a țării. Necesitatea educației antreprenoriale reprezintă un punct de interes și motivare pentru actualii și viitorii elevi și studenți, pentru angajatori, aceasta încurajând creativitatea, inovația și capacitatea de a gândi altfel, generând noi modalități de învățare, viață și muncă. Sistemul de învățământ national la toate nivelele promovează educația antreprenorială prin intermediul principalelor documente de politici naționale, precum Codul educației, Strategia Educația 2020, Cadrul national de calificări, curriculum-ul national. Rezultalele studiului evidențiază în prim plan promovarea educației antreprenorilae la fiecare ciclu de studii de la elevi la studenți, dar și rezumarea problemelor care trebuie soluționate în acest scop, atât la nivel instituțional, cât și la nivel național. Un accent aparte în studiu o reprezintă proiectele internaționale în scopul implementării educației antreprenoriale, precum Proiectul de ameliorare a competitivitătii, promovat de Banca Mondială în Republica Moldova etc. 

The current study is dedicated to government policies in the field of promoting entrepreneurship education as a matter of much-needed performance in the country's economic development.The need for entrepreneurship education is a point of interest and motivation for current and future pupils and students, for employers, it encourages creativity, innovation and the ability to think differently, generating new ways of learning, life and work. The national education system at all levels promotes entrepreneurship education through the main national documents, such as the Education Code, the Education 2020 Strategy, the National Qualifications Framework, the national curriculum. The study is an assessment of the process of promoting and implementing entrepreneurship education at all levels of the national education system and the problems to be solved in connection with it.

Cuvinte-cheie
Curriculum Naţional, competențe antreprenoriale, educaţie antreprenorială, Plan-cadru de învăţământ, cadru național de calificări, dezvoltare durabilă,

National Curriculum, entrepreneurial skills, entrepreneurship education, curriculum, National Qualifications Framework, sustainable development