«Как Мейербер перестал быть гением» (по материалам российских энциклопедических изданий конца XIX – начала XXI вв.)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
331 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.071.1(430) (5)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
КУПЕЦ, Любовь. «Как Мейербер перестал быть гением» (по материалам российских энциклопедических изданий конца XIX – начала XXI вв.). In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 48-51. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.09
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

«Как Мейербер перестал быть гением» (по материалам российских энциклопедических изданий конца XIX – начала XXI вв.)

„Cum a încetat meyerbeer să fie un geniu” (în baza materialelor din ediţiile enciclopediilor ruseşti de la sfârşitul sec. — începutul sec. XXI)

“How meyerbeer stopped being a genius” (according to the materials of russian encyclopedic editions of the late 19th — early 21st centuries)

DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.09
CZU: 78.071.1(430)

Pag. 48-51

Купец Любовь
 
Петрозаводская государственная консерватория им. А.К. Глазунова
 
 
Disponibil în IBN: 13 mai 2022


Rezumat

In Russian science, and even more so in creative practice, the figure of Giacomo Meyerbeer can rightfully be called persona non grata. Now, there is not a single large monograph about the composer in the Russian language, and the entire corpus of texts about him leaves much to be desired.. For this very reason, it is necessary to analyze the image of Meyerbeer on the example of a large number of texts of a somewhat different orientation, which concerns encyclopedic publications from the Silver Age to the present day. This choice of sources is not accidental: in the longitudinal analysis of encyclopedic articles for more than a hundred years one can see not only the normative perception of Meyerbeer by each era, but also the transformation of the image of the composer. Keeping in mind that all these publications are in the free Internet space, we can imagine a very colorful picture of faces of the master for neophytes — after all, these articles were written for a wide range of readers, and they form the image of the composer for the public of our time.

În ştiinţa rusă şi, cu atât mai mult, în practica creativă figura lui Giacomo Meyerbeer poate fi numită, pe bună dreptate, persona non grata. În zilele de azi nu există nici o monografie despre compozitor în limba rusă, dar şi întregul volum de texte despre el lasă mult de dorit. Tocmai din acest motiv este necesar să analizăm imaginea lui Meyerbeer pe exemplul unei serii de texte de orientare, oarecum, diferită, care se referă la publicaţii enciclopedice din Epoca de Argint până în zilele noastre. Această selectare a surselor nu este întâmplătoare: în analiza longitudinală a articolelor enciclopedice de mai bine de o sută de ani se poate observa nu numai percepţia normativă a lui Meyerbeer de către fiecare epocă, ci şi transformarea imaginii compozitorului. Ţinând cont de faptul că toate aceste publicaţii se găsesc gratuit în spaţiul internet, avem posibilitatea de a contura imaginea foarte pestriţă a chipului maestrului pentru neofiţi — până la urmă, aceste articole au fost scrise pentru o gamă largă de cititori şi formează imaginea compozitorului pentru publicul larg al timpurilor noastre.

Cuvinte-cheie
Giacomo Meyerbeer, Encyclopedia, prescription analysis, Soviet canon composer, Wikipedia,

Giacomo Meyerbeer, enciclopedie, analiza prescripţiilor, compozitor de canon sovietic, Wikipedia